Bilety z przesiadką KŚ+REGIO Racibórz-Wrocław nie są droższe
Przed chwilą wpłynęło do redakcji Nowiny.pl sprostowanie dotyczące cen biletów na przejazd trasą Racibórz-Wrocław.
Szanowni Państwo,
W materiale "Skandal na stacji w Raciborzu - nie ruszył pociąg Kolei Śląskich" niezgodnie z rzeczywistością informują Państwo, że przejazd z Raciborza z przesiadką w Kędzierzynie Koźlu z Kolei Śląskich na pociąg REGIO do Wrocławia jest droższy, niż dotychczas w bezpośrednim pociągu REGIO.
Uprzejmie informuję, że cena przy przejeździe pociągiem KŚ+REGIO jest identyczna jak dotychczas. Na podstawie porozumień zawartych między przewoźnikami, na takie połączenie przesiadkowe, tzn. ze zmianą przewoźnika z KŚ na PR (lub odwrotnie), należy nabyć w kasie jeden bilet na całą trasę przejazdu w taryfie REGIO (więc tak samo, jak dotychczas).
Na przejazd z przesiadką z Kolei Śląskich na pociąg REGIO pozostają w mocy zniżki znane z pociągów REGIO, tzn. oczywiście ulgi ustawowe, handlowe: "Ty i 123", REGIOkarta, REGIOkarnet, itp.
Niestety nowa cena 30 zł (zamiast dotychczasowych 24 zł) wykazywana przez wyszukiwarkę rozklad.pkp.pl i rozklad.sitkol.pl jest nieprawidłowa, ponieważ zakłada zakup odrębnych biletów na poszczególne pociągi. Nie należy brać tej informacji na poważnie. Wyszukiwarka prowadzona przez PKP absolutnie nie jest godna zaufania jeśli chodzi o wycenę biletów.
Paweł Duńczewski, TOZKiOS Pyskowice
TOZKiOS
dzisiejsza połączenie z Nędzy do Kędzierzyna (planowy odjazd 7.23 , pociąg opóźnionyu o około 20 ) to czyste jaja. Jeden wagon nabity na maxa. Konduktor nawet biletów nie był w stanie sprzedawać, wiekszośc pasażerów jechało na gapę. Jeśli tak ma wyglądac podróż nasza koleją to delikatnie powiedziawszy o kant du.. rozbić naszą komunikację państwową. Panowie decydujący o naszym transporcie publicznym niż wpadniecie na jakiś pomysł związany z zmianami na koleji to najpierw wypiepszać do naszych południowych sąsiadów Czechów na staż. Tam dopiero zobaczycie jak działa kolej. Może nie ma jakiś luksusowych pociągów ale jeżdżą punktualnie są czyste i co najważniesze KAZDY DWORZEC MA KASĘ I POCZEKALNIE, coś co u nas nie przypomina nawet hlewików dla zwierząt, ponieważ okna i drzwi są zabite deskami. Przykładem dziadostwa naszej koleji są dworce miedzy innymi w Raciborzu i Nędzy. Panowie z ciepłych i klimatyzowanych biur spółek przewozowych wybierzcie się w teren ale WASZĄ komunikacją to sami stwierdzicie do jakiego dziadostwa doprowadziliście
To przecież jakiś cyrk: nie ma kasy, poczekalni, pociągi nie odjeżdżają . Zamknąć budkę szyny na złom, a wszystkich prezesów na bezrobocie.
Paweł ty się chyba chcesz doigrać procesu o zniesławienie.
"Pan Paweł" pisze sprostowanie po to, żeby skorygować mylną informację. Żeby poinformować podróżnych, że POWINNI DOMAGAĆ SIĘ biletów w takiej samej cenie jak dotychczas, ponieważ między przewoźnikami jest zawarte stosowne porozumienie. To że pasażerom wystawiono droższe bilety (tak jakby tego porozumienia nie było) jest efektem: 1) braku kas biletowych 2) niewłaściwego przeszkolenia szeregowych pracowników kolei 3) niewłaściwej konstrukcji systemu sprzedaży biletów 4) braku biletów przesiadkowych w sprzedaży internetowej. Jest potrzebna reakcja i nacisk ze strony pasażerów, z Państwa strony, żeby udało się te punkty przepracować. Dlatego w tym miejscu proszę o wsparcie w naciskach na odpowiednie instytucje.
kiedyś na kolei pracowali kolejarze a teraz prezesi
skoro Pan Paweł nie jest z branży i nie ma nic wspólnego z całym tym kolejowym burdelem,to na jakiej podstawie pisze do redakcji Nowin sprostowanie?
Ludzie-Towarzystwa Ochrony Zabytków Kolejnictwa i Organizacji Skansenów.Panie Pawle,gdyby podał Pan skrót byłoby lepiej :).Prosze jedynie wybaczyć internautom te uprzejmości.Ale jak widac to oc Pan pisze nie ma pokrycia-pasażerowie tak czy owak płacili więcej...
Moi pryncypałowie nie zajmują się koleją. Pracuję w zupełnie innej branży - kolej jest to wyłącznie moim hobby. Proponuję dyskutować tu o dostępności biletu przesiadkowego, a nie o mojej osobie. Bardzo przepraszam. Proszę się nie wysilać - nie będę odpowiadał na dalsze zaczepki personalne anonimowego rozmówcy.
ty chyba masz coś nie tak z głową - wszyscy mają pisać skargi bo im więcej ich będzie to sprawa będzie poważniej traktowana. Ale jaja!!!! To co robiłeś dotychczas razem z twoimi pryncypałami ????????????
Żeby była jasność: nie jestem pracownikiem żadnej spółki kolejowej ani administracji państwowej, ale bardzo dziękuję za te ciepłe słowa i to że doceniają Państwo społeczne zaangażowanie. W Polsce choćby człowiek stanął na uszach żeby innym pomóc, to i tak może się spodziewać że rodacy-bliźni co najwyżej obrzucą go w zamian gównem. Miłego wieczora życzę przedmówcy.
jesteś żałosny tak jak i ta cała kolej w tym kraju. Napisz maila sam na siebie ze skargą albo podaj się do dymisji razem z marszałkiem. Co robiłeś tyle czasu, że dzisiaj na forum musisz podpowiadać co mają robić pasażerowie. ŻAŁOSNE!!!!!!
w Rybniku jedna kasa czynna + automat. przed odjazdem Szyndzielni do Wrocławia był taki młyn jakiego dawno nie widziałem.
Muszą Państwo pilnować, żeby konduktor w drugim pociągu wystawiał bilet po przesiadce w formie dopłaty kilometrowej (można podpowiedzieć: nr oferty 202), a nie nowego biletu. Wielu pracowników niestety nie ma jeszcze świadomości, że przewoźnicy podpisali stosowne porozumienie. Na podstawie zgłoszeń w niniejszym wątku wystosuję odpowiedni wniosek do przewoźników i do UTK o zajęcie się rozwiązaniem tego problemu, a Państwa proszę o wysyłanie maili ze skargą na wystawianie oddzielnych biletów zamiast jednego w taryfie REGIO, na adres: pasazer@utk.gov.pl, info@p-r.com.pl, bok@kolejeslaskie.com - im więcej głosów, tym poważniej sprawa będzie traktowana.
Wikipedia no cóż za wiarygodne zródło informacji ;/ a nowy rozkład jazdy z Raciborza do Opola to porażka! o cenach już nie wspominając... porzedni rozkład był ok! to po co nowy??
też płaciłem dziś więcej za bilet mimo ,że po przesiadce w Kędzierzynie poinformowałem konduktora o tym fakcie:/
dzisiaj zapłaciłem 11,22 jak zawsze to było 7,84 do Opola. Dlatego iż musiałem się przesiadać na InterRegio w K-K. Do tego jeden wagon od Raciborza. KPINA!e
Wikipedia podaje, że w Raciborzu znajdują się dwie czynne kasy kolejowe. Niestety, nie orientuję się, czy jest to stan aktualny. Jeśli nie, to bardzo przepraszam.
Gdy nie ma czynnej kasy biletowej, to w pociągu pierwszego przewoźnika należy nabyć bilet do stacji przesiadkowej w zwykłej taryfie kilometrowej (nie "liniowej"!) z adnotacją "Zmiana przewoźnika" (należy powiedzieć przy zakupie że planujemy przesiadkę), a w drugim pociągu należy ŻĄDAĆ wystawienia biletu w formie dopłaty kilometrowej (oferta bodajże 101, ale pasażer nie musi tego wiedzieć).
Czasami obsługa początkowo ma z tym lekki problem, ale nie należy się zrażać. Łączna cena powinna odpowiadać dotychczasowej cenie za przejazd. Nie powinny być pobrane żadne dopłaty dodatkowe.
Wiem, jest to nieco zagmatwane, ale niestety wg mojej wiedzy terminale mobilne KŚ ani PR dotychczas nie obsługują sprzedaży biletów na tego typu przesiadki.
Właśnie, gdzie kasy? W Raciborzu zamknięta. W Rybniku czynna jedna- tam gdzie przed odjazdem pociagu do Wrocławia nie wyrabiały 3 a niekiedy 4 otwarte kasy i automat z biletami....
tak tylko gdzie te kasy biletowe są ? jak ich nie ma to 2 bilety trzeba kupić ;/
A cena 19,20 do Opola też jest nieprawidłowa?A może wszystkie ceny sa nieprawidłowe i wszystko jest za darmo?