Nowiny.pl
Nowiny.pl Regionalny Portal Informacyjny. Codzienny serwis newsowy z terenu Subregionu Zachodniego woj. śląskiego (powiat raciborski, wodzisławski, rybnicki, jastrzębski i żorski).
JastrzebieOnline.pl
JastrzebieOnline.pl JastrzebieOnline.pl to najczęściej odwiedzany portal z Jastrzębie-Zdroju. Codziennie tysiące mieszkańców miasta dowiaduje się od nas o wydarzeniach dziejących się w Jastrzębiu.
eZory.pl
eZory.pl eZory.pl to nowy portal o Żorach stworzony z myślą o dostarczaniu najświeższych i aktualnych informacji lokalnych dla mieszkańców Żor, dotyczących wydarzeń kulturalnych, społecznych, sportowych oraz ważnych informacji miejskich.
AgroNowiny.pl
AgroNowiny.pl Regionalny portal dla rolników. Najnowsze Wiadomości dla rolników, ceny i fachowe porady. Produkcja rolna, hodowla, uprawy, aktualne cenniki rolnicze, technika rolnicza, prawo i agrobiznes.
HistoriON.pl
HistoriON.pl HistoriON to portal dla pasjonatów lokalnej historii. Odkryj fascynującą historię naszego regionu - ciekawe artykuły, wydarzenia, ikony PRL-u, kartka z kalendarza, bohaterowie lokalni, ludzie tej ziemi i biografie na nowym portalu HistoriON.pl
Praca.nowiny.pl
Praca.nowiny.pl Regionalny serwis z ogłoszeniami o pracę oraz informacjami w rynku pracy. Łączymy pracowników i pracodawców w całym regionie.
RowerON
RowerON Projekt „RowerON – wsiadaj na koło, będzie wesoło” to promocja regionu, jego walorów przyrodniczo-kulturowych, infrastruktury rowerowej oraz zachęcenie mieszkańców do aktywnego i zdrowego spędzania czasu.
InspiratON
InspiratON Projekt edukacyjno-medialny „InspiratON – Czas na Zawodowców”, który pomaga uczniom wybrać dobrą szkołę, ciekawy zawód, a potem znaleźć pracę lub założyć własną firmę.
Kupuję - smakuję
Kupuję - smakuję Projekt „Kupuję - smakuję. Wybieram polskie produkty” promujący lokalnych i regionalnych producentów żywności oraz zakupy polskich produktów.
Sport.nowiny.pl
Sport.nowiny.pl Serwis sportowy z regionu. Piłka nożna, siatkówka, koszykówka, biegi. Wyniki, tabele, zapowiedzi.
Sklep.nowiny.pl
Sklep.nowiny.pl Sklep.Nowiny.pl powstał w odpowiedzi na coraz szersze potrzeby naszych czytelników i mieszkańców regionu. Zapraszamy na zakupy wyjątkowych limitowanych produktów!
Instytut Rozwoju Inspiraton
Instytut Rozwoju Inspiraton Instytut powołaliśmy do życia w odpowiedzi na rosnące zapotrzebowanie na przystępne kursy online rozwijające kompetencje zawodowe. Naszą misją jest tworzenie kursów wspierających rozwój kariery naszych kursantów.

Narzędzia wspomagające działania PR

Codzienna praca specjalistów od Public Relations powinna opierać się na skutecznych działaniach. Wykorzystanie odpowiednich narzędzi z pewnością ułatwi tę pracę i poprawi efektywność, a już na pewno pomoże w budowaniu pozytywnych relacji z klientami. O tym, dlaczego warto z nich korzystać, i co można dzięki nim zyskać, można przeczytać w poniższym artykule.

Narzędzia wspomagające działania PR

Nieskomplikowane narzędzia dla każdego

Większość aplikacji i narzędzi niezbędnych do pracy w PR jest bardzo prosta w obsłudze. Nierozbudowany interfejs i przejrzyste instrukcje sprawiają, że korzysta z nich szerokie grono specjalistów. Niektórzy błędnie zakładają, że do efektywnej pracy potrzebne są drogie programy, aby w pełni poczuć się profesjonalistą. Nic z tych rzeczy. Część narzędzi i aplikacji dostępna jest za darmo, a praca z nimi jest wygodna i przede wszystkim prosta.

Nie trzeba wydawać kroci, aby usprawnić codzienną pracę w agencji PR. Im prostsze w obsłudze narzędzia, tym większa ich skuteczność i przyjemność z pracy. Być może kiedyś przyjdzie moment, w którym okaże się, że dotychczas stosowane narzędzia są już niewystarczające. Wówczas trzeba będzie zainwestować w coś solidniejszego, lecz do tej chwili oferta darmowych programów z pewnością będzie satysfakcjonować każdego fachowca od Public Relations.

Co można zyskać?

Korzystanie z narzędzi do PR pomoże usystematyzować pewne zadania i trafić do większej ilości osób z firmową ofertą. Podnosi się zatem produktywność, czyli stosunek zasobów do efektów pracy. Warto wspomnieć, że zasoby w pracy każdego PR-owca to przede wszystkim czas oraz budżet. Praca z narzędziami przekłada się również na efektywność wykonywanych zadań. Mowa tu nie tylko o oszczędności czasu czy pieniędzy, ale również o pomysłowym wykorzystywaniu treści do interakcji z odbiorcami.

Na co zwrócić uwagę

Wybór najistotniejszych narzędzi do codziennej pracy nie jest łatwym zadaniem. Większość specjalistów szczerze przyznaje, że testują poszczególne aplikacje metodą prób i błędów, zanim znajdą odpowiedni dla siebie zestaw. Za każdym razem jednak kierują się kilkoma czynnikami:

  • Koszt - pomimo dostępności darmowych narzędzi, czasem warto zapłacić za coś ekstra. Koszty są czymś, co w niemal każdej agencji ma szczególne znaczenie. Zakupione narzędzia nie zwrócą się w zysku, ponieważ tutaj główną walutą jest kapitał.
  • Wdrożenie i obsługa - czas w dziedzinie Public Relations jest na wagę złota. Dlatego w cenie są narzędzia, których obsługa nie zajmuje wiele czasu a na wdrożenie poświęci się przystępną ilość czasu.
  • Liczba użytkowników - jeśli z narzędzia korzysta imponujące grono osób, istnieje duża szansa na to, że jest ono opłacalne dla twórców i posłuży przez wiele lat. Każdy specjalista ma jakieś oczekiwania wobec narzędzi i liczy, że ułatwią pracę.

Czy warto zatem inwestować swój czas i pieniądze w narzędzia? Zdecydowanie tak! Nawet jeśli któreś z nich nie sprawdzi się w codziennej pracy, na pewno każdy wyciągnie wnioski w poszukiwaniu funkcjonalnego narzędzia lub aplikacji niezbędnej w sektorze Public Relations.

Partnerem materiału jest Clue PR - agencja PR.

Materiał zewnętrzny

Zapoznaj się z regulaminem
zaloguj się lub załóż konto, żeby zarezerwować nicka [po co?].