Rafamet sprzeda Czechom obrabiarkę. To kolejna maszyna z Kuźni Raciborskiej, która będzie pracować u naszych południowych sąsiadów
Obrabiarka UFB 125 N zasili rozbudowywany zakład przedsiębiorstwa z Czeskiej Trzebowej. Termin realizacji umowy ustalono na koniec sierpnia 2022 roku.
Budują nową halę i... zamawiają obrabiarkę z Kuźni Raciborskiej
Firma CZ-LOKO, a.s. mieszcząca się w mieście Czeska Trzebowa zajmuje się remontami wagonów i lokomotyw. Przedsiębiorstwo już od około 30 lat użytkuje kilka maszyn firmy RAFAMET S.A. W tej chwili rozbudowują swój zakład o nową halę remontową. UFB 125 N spółki z Kuźni Raciborskiej znajdzie zastosowanie właśnie w nowo powstającym obiekcie.
Tokarka kołowa UFB 125 N jest sterowaną numerycznie dwusuportową tokarką specjalną przeznaczoną do regeneracji profili kół jezdnych i tarcz hamulcowych zestawów kołowych stosowanych w pojazdach szynowych. - Podpisanie umowy z czeskim odbiorcą tradycyjnie poprzedziło postępowanie przetargowe. W rezultacie, na bazie doświadczenia z użytkowaniem naszych starszych obrabiarek przedsiębiorstwo postanowiło zakupić kolejną maszynę wyprodukowaną w Kuźni Raciborskiej – wyjaśnia Ryszard Grygiel, kierownik sprzedaży RAFAMET S.A.
Czeski rynek kolejowy
Początki kolei czeskich sięgają już pierwszej połowy XIX w., kiedy to na tym terenie władze sprawowały Austro-Węgry. W 1832 roku otwarta została pierwsza w Europie linia kolei konnej, która łączyła Czeskie Budziejowice z Linze. Natomiast w 1839 roku uruchomiono już pierwszą linię z trakcją parową. Była to Kolej Północna łącząca Wiedeń z Brzecławem i później także już z Krakowem.
Obecnie kolejowy rynek czeski jest istotnie mniejszy od rynku polskiego. Mimo tego znajduje się tam sporo zakładów, które użytkują obrabiarki RAFAMET-u już od wielu lat.
- Jest to tradycyjny rynek, na który od lat dostarczamy obrabiarki do obróbki zestawów kołowych. W ostatnich latach obserwujemy wyraźny wzrost sprzedaży naszych maszyn, i to zarówno dla podmiotów państwowych, jak np. ČD Cargo, prywatnych czy też przedsiębiorstw, które zajmują się komunikacją tramwajową (np. Dopravní podnik Ostrava) – mówi R. Grygiel. - Mimo, iż rynek czeski jest mniejszy od rodzimego, to udaje nam się przekazywać południowym sąsiadom po 2-4 obrabiarki rocznie, co bardzo nas cieszy – podsumowuje kierownik sprzedaży RAFAMET S.A.
źródło: Rafamet S.A./Adventure Media, oprac. ż
co tam? xD
Komentarz został usunięty ponieważ nie jest związany z tematem
A stocznie i cukrownie zamykał pis
Komentarz został usunięty ponieważ nie jest związany z tematem
Taki fajny artykuł o Rafamecie a tu znalazł się zaraz jakiś pisior co wszystko niszczy. Jak jesteś taki mądry to poczytaj sobie jak za rządów pisiorków zamknięto np. Ryfamę z Rybnika albo dwie największe huty stali w Polsce. Między platfusami a pisiorami nie ma żadnej różnicy, to jest to samo zło !
Komentarz został usunięty ponieważ nie jest związany z tematem