W Brzeźnicy powstała sala integracji sensorycznej [ZDJĘCIA]
Duże pieniądze trafiły do małej szkoły. Podstawówka i przedszkole z oddziałami integracyjnymi w Brzeźnicy wzbogaciły się o salę integracji sensorycznej oraz doświadczania świata.
![W Brzeźnicy powstała sala integracji sensorycznej [ZDJĘCIA]](https://cdn2.nowiny.pl/im/v1/news-900-widen-wm/2019/11/22/157778_1574411278_11810100.webp)
Wraz z początkiem nowego roku szkolnego placówka w Brzeźnicy zmieniła swój charakter. Wcześniej mieszczące się tam przedszkole i podstawówka działały jako Zespół Szkolno-Przedszkolny w Brzeźnicy. Dziś to placówki, które poszerzyły swoją ofertę o oddziały integracyjne.
W środę, 20 listopada, menedżer Działu Inwestycji zakładu Henkel Polska Operations w Raciborzu Adam Porwal, wspólnie z Marcinem Lippą, przewodniczącym Towarzystwa Społeczno-Kulturalnego Niemców Województwa Śląskiego dokonali otwarcia sali terapii sensorycznej. To, jak podkreślają w placówce działanie stwarzające nowe możliwości terapeutyczne, jakie można teraz zaoferować dzieciom z różnego rodzaju dysfunkcjami rozwojowymi, zaburzeniami zachowania, czy niepełnosprawnością ruchową. – To sala, w której dzieci z problemami, ale i bez problemów mogą się wyciszyć i poćwiczyć – wyjaśnia dyrektorka szkoły Ewa Ryś.
Placówka na stworzenie sali pozyskała 3 tys. euro z programu wolontariatu pracowniczego firmy Henkel Polska Operations za pośrednictwem organizacji OPP Towarzystwo Społeczno-Kulturalne Niemców Województwa Śląskiego. W otwarciu udział wzięli udział również: wicewójt Tomasz Kruppa, przewodniczący rady gminy Ireneusz Jaśkowski, przewodnicząca komisji oświaty Aleksandra Kremzer, proboszcz parafii Łubowice Andrzej Styra oraz inspektor ds. oświaty, kultury, turystyki i sportu Gabriela Seidel. – Jako organ prowadzący cieszymy się, że uczniowie otrzymali w pełni wyposażaną salę terapii sensorycznej – mówił podczas otwarcia wicewójt Kruppa, dziękując wszystkim, którzy przyczynili się do jej powstania.
Integracja sensoryczna. Co to właściwie jest?
Terapia określana bywa często jako „naukowa zabawa” i polega m.in. na tym, że dziecko podczas sesji huśta się na hamaku, jeździ na deskorolce, balansuje na kołysce itp. Przez interesującą dla dziecka i przyjemną zabawę dokonuje się integracja bodźców zmysłowych oraz doświadczeń płynących do ośrodkowego układu nerwowego, co pozwala na lepszą organizację działań. Terapia sensoryczna nie jest nauką konkretnych umiejętności, w rozumieniu np. pisania, czy liczenia. Jest natomiast usprawnieniem pracy systemów sensorycznych i procesów układu nerwowego, które są bazą do rozwoju tych umiejętności.
Ludzie

Była radna gminy Rudnik.

Były przewodniczący rady gminy Rudnik.

Wicewójt gminy Rudnik