Niemrawo w górę
Dynamika wzrostu sprzedaży Mieszka, jednego z trzech największych krajowych producentów słodyczy, była mniejsza niż dwóch pozostałych konkurentów - bydgoskiej Jutrzenki i krakowskiego Wawela.
Ta pierwsza firma, patrząc na trzy kwartały, zwiększyła sprzedaż o 23 proc. Jutrzenka w trzecim kwartale zanotowała wzrost o 15 proc. Mieszko tymczasem od początku roku zwiększył przychody o 10 proc. Czwarty kwartał ma być dla raciborskiej firmy znacznie lepszy. Mieszko wydało komunikat giełdowy, w którym poinformowało, że w październiku zanotowano rekordową sprzedaż produktów w historii spółki. Była ona o 16,9 proc. wyższa od sprzedaży z października 2003 r.
W liczbach bezwzględnych wyniki finansowe za trzy kwartały przedstawiają się następująco: przychody ze sprzedaży 122,09 mln zł (111,05 mln zł w okresie I-III ’03), zaś zysk netto wyniósł 53 tys. zł (6,08 mln zł straty w I-III ’03).
(w)