Wzajemna pomoc
Studenci pedagogiki resocjalizacyjnej z PWSZ pracowali jako wolontariusze w raciborskim Zakładzie Poprawczym i Schronisku dla Nieletnich.
Trudności w uczeniu się są jedną z częstszych przyczyn załamania się planu życiowego niektórych uczniów szkół otwartych. To prowadzi do niedostosowania społecznego i przestępczości – mówi Urszula Szecówka, która ze Stanisławą Zbroją czuwała nad grupą 71 studentów biorących udział w zajęciach korekcyjno - wyrównawczych z języka polskiego i matematyki. Skorzystała z nich ponad połowa wychowanków Zakładu. Dla studentów praca z „trudną młodzieżą” jest praktyczną weryfikacją wiedzy oraz przydatności do pracy resocjalizacyjnej. Możemy bezpośrednio, przez cały semestr spotykać się z wychowankami, pomagać im i zdobywać doświadczenie – uważa Hanna Zoń (studentka pedagogiki resocjalizacyjnej z wf). Praca studentów to ważny element w całości oddziaływań resocjalizacyjnych placówki. Wychowankowie dobrowolnie zgłaszają się na zajęcia i aktywnie w nich uczestniczą - twierdzi dyrektor ZP Stanisław Kubacki.(opr. m)