Nowiny.pl
Nowiny.pl Regionalny Portal Informacyjny. Codzienny serwis newsowy z terenu Subregionu Zachodniego woj. śląskiego (powiat raciborski, wodzisławski, rybnicki, jastrzębski i żorski).
JastrzebieOnline.pl
JastrzebieOnline.pl JastrzebieOnline.pl to najczęściej odwiedzany portal z Jastrzębie-Zdroju. Codziennie tysiące mieszkańców miasta dowiaduje się od nas o wydarzeniach dziejących się w Jastrzębiu.
eZory.pl
eZory.pl eZory.pl to nowy portal o Żorach stworzony z myślą o dostarczaniu najświeższych i aktualnych informacji lokalnych dla mieszkańców Żor, dotyczących wydarzeń kulturalnych, społecznych, sportowych oraz ważnych informacji miejskich.
AgroNowiny.pl
AgroNowiny.pl Regionalny portal dla rolników. Najnowsze Wiadomości dla rolników, ceny i fachowe porady. Produkcja rolna, hodowla, uprawy, aktualne cenniki rolnicze, technika rolnicza, prawo i agrobiznes.
HistoriON.pl
HistoriON.pl HistoriON to portal dla pasjonatów lokalnej historii. Odkryj fascynującą historię naszego regionu - ciekawe artykuły, wydarzenia, ikony PRL-u, kartka z kalendarza, bohaterowie lokalni, ludzie tej ziemi i biografie na nowym portalu HistoriON.pl
Praca.nowiny.pl
Praca.nowiny.pl Regionalny serwis z ogłoszeniami o pracę oraz informacjami w rynku pracy. Łączymy pracowników i pracodawców w całym regionie.
RowerON
RowerON Projekt „RowerON – wsiadaj na koło, będzie wesoło” to promocja regionu, jego walorów przyrodniczo-kulturowych, infrastruktury rowerowej oraz zachęcenie mieszkańców do aktywnego i zdrowego spędzania czasu.
InspiratON
InspiratON Projekt edukacyjno-medialny „InspiratON – Czas na Zawodowców”, który pomaga uczniom wybrać dobrą szkołę, ciekawy zawód, a potem znaleźć pracę lub założyć własną firmę.
Kupuję - smakuję
Kupuję - smakuję Projekt „Kupuję - smakuję. Wybieram polskie produkty” promujący lokalnych i regionalnych producentów żywności oraz zakupy polskich produktów.
Sport.nowiny.pl
Sport.nowiny.pl Serwis sportowy z regionu. Piłka nożna, siatkówka, koszykówka, biegi. Wyniki, tabele, zapowiedzi.
Sklep.nowiny.pl
Sklep.nowiny.pl Sklep.Nowiny.pl powstał w odpowiedzi na coraz szersze potrzeby naszych czytelników i mieszkańców regionu. Zapraszamy na zakupy wyjątkowych limitowanych produktów!
Instytut Rozwoju Inspiraton
Instytut Rozwoju Inspiraton Instytut powołaliśmy do życia w odpowiedzi na rosnące zapotrzebowanie na przystępne kursy online rozwijające kompetencje zawodowe. Naszą misją jest tworzenie kursów wspierających rozwój kariery naszych kursantów.
Numer: 35 (671) Data wydania: 30.08.05

Felerne okna

Bardzo dużo reklamacji dotyczy okien plastikowych. Doświadczenia klientów ubiegających się o swoje prawa są złe. Od wielu firm zajmujących się ich sprzedażą i montażem trudno je wyegzekwować.
Najczęściej reklamowany jest sposób montażu, jego wykończenie, wypaczenie okien, niedomykanie się ich. Ostatnio Powiatowy Rzecznik Konsumentów Joanna Urban pomagała petentce interweniować w firmie z siedzibą w Nysie, zajmującą się sprzedażą okien PCV. Skarżyła się ona, że w czerwcu zamontowano jej okno, a w sierpniu zauważyła pęknięcie szyby na całej jej szerokości. Złożyła reklamację. Po kilku dniach przysłany przez firmę pracownik stwierdził, że nie może samodzielnie ustalić przyczyny pęknięcia i potrzebuje porady eksperta. Następnie pojawił się po kilku dniach z innym pracownikiem, który stwierdził, że przyczyną tą były pęcherze powietrza znajdujące się w szybie. Obiecali w niedługim czasie dokonać wymiany reklamacyjnej. Nie nastąpiło to jednak przez bardzo długi okres czasu, pomimo kilkunastu telefonicznych interwencji z jej strony. Dopiero interwencja rzecznika konsumentów „pchnęła” sprawę do przodu. Sprawa znalazła swe szczęśliwe zakończenie po drugim piśmie urzędowym.
 
Joanna Urban, Powiatowy Rzecznik Konsumentów radzi:
 
Większość firm produkujących okna jest niesolidnych. W związku z tym warto już przy odbiorze prac spisać protokół odbioru zawierający niezgodności z umową. Jeżeli do tego nie dojdzie, jest jeszcze możliwość złożenia reklamacji na piśmie (w dwóch egzemplarzach, na jednym trzeba uzyskać potwierdzenie, że została przyjęta). Należy w nim wyznaczyć termin usunięcia usterek. Najczęstszy błąd jaki konsumenci popełniają jest taki, że nie zgłaszają reklamacji na piśmie. Dzwonią natomiast miesiącami i nie ma po tym śladu, a firma nie przyzna się, że jakiekolwiek telefony w tej sprawie odbierała. Na złożenie reklamacji są dwa lata. Często się zdarza, że producent udziela 3-letniej gwarancji, a nawet dłuższej. Ważne jest, żeby mieć ten dokument. I jeszcze jedna istotna uwaga. Nie warto samemu zakładać okien, bo gwarancja jest wtedy odrzucana.
 
E.H.