Jawny, choć zastrzeżony
Jak się okazuje, Telekomunikacja Polska nie zawsze przestrzega zasady nieujawniania numeru zastrzeżonego abonenta.
Do Powiatowego Rzecznika Praw Konsumenta Joanny Urban trafiła taka oto sprawa: ujawniano numer abonentki, wcześniej zastrzeżony, poprzez podawanie go w Biurze Numerów i w książce telefonicznej. Pomimo wyraźnych interwencji zgłoszonych przez abonentkę, numer był udostępniany nadal. W końcu Telekomunikacja zaproponowała jej rozwiązanie w postaci zmiany numeru telefonu, jednak nie było ono dla niej satysfakcjonujące i, jak stwierdziła, narażało ją na dodatkowe trudności. O rozstrzygnięcie sporu osoba ta poprosiła rzecznika praw konsumenta. Zwróciłam się o niezwłoczne zaprzestanie podawania numeru telefonu tej pani. Ponadto wniosłam o zrekompensowanie konsumentce doznanego uszczerbku, np. poprzez przyznanie rabatu w postaci darmowych połączeń lub zmianę wysokości abonamentu, powołując się na odpowiednie przepisy Kodeksu cywilnego - mówi Joanna Urban.
Telekomunikacja przystała na tę propozycję i przyznała swojej klientce bonifikatę w wysokości 175 zł + 22 proc. Vat, stanowiącej zwrot pięciu opłat abonamentowych. Zastrzeżenie numeru zostało natychmiast zrealizowane.
E.H.