Zozol musuje w butelce
Mieszko SA - Wkrótce na rynku pojawią się napoje pod marką Zozole. Znany producent Hoop zawarł właśnie umowę o strategicznej współpracy.
Zozole to najlepiej rozpoznawana polska marka w grupie najmłodszych konsumentów. Swój debiut rynkowy, produkowane w Raciborzu Zozole miały w 1999 r. Od tej pory postacie dziwnych stworków zagościły na opakowaniach karmelków musujących, a w minionym roku także żelek, gum do żucia i lizaków. Z reklamy znane stało się powiedzenie „Wolę Zozole!". Marka okazała się na tyle silna, że o prawo do jej używania zaczęły zabiegać inne firmy. Pierwszy z Mieszkiem porozumiał się znany producent napojów - notowany na giełdzie Hoop SA. Ma on 12-proc. udział w rynku napojów gazowanych, 13-proc. w rynku napojów niegazowanych i około 3-proc. udział w krajowej sprzedaży wody mineralnej. Podstawowe produkty firmy to napoje gazowane i niegazowane pod marką Hoop oraz naturalna woda mineralna Arctic i Grodziska.
Mieszko i Hoop zapowiadają, że już w maju pojawi się na rynku napój z wizerunkiem dobrze znanych dzieciom bohaterów: Zozola, Zozolki i Zozololka. Wizerunek produktu zostanie przygotowany przez Mieszko. Wprowadzenie nowego produktu na rynek wesprze kampania reklamowa w mediach, która zostanie zrealizowana jeszcze w II kwartale tego roku.
Po raz pierwszy na polskim rynku marka, popularna w kategorii słodycze, zaistnieje również w innej kategorii, która stanowi doskonałe uzupełnienie tego brandu. To także pierwszy przypadek, kiedy dwie polskie firmy decydują się na wspólną inwestycję polegającą, na rozszerzaniu polskiej marki. W oparciu o wspólne doświadczenia będziemy skuteczniej konkurować z dużymi międzynarodowymi koncernami - mówi Marek Moczulski, prezes zarządu Mieszko S.A.
#nowastrona#
Od dłuższego czasu obserwowaliśmy ten segment. To świetne połączenie propozycji: dzieciaki będą miały do wyboru cukierki i nasze napoje. Jestem przekonany, że bardzo się z tego ucieszą - podkreśla Marek Jutkiewicz, wiceprezes Hoop S.A. Rafał Masiak, dyrektor marketingu w tej firmie zwraca uwagę na duży potencjał rynkowy produktów dziecięcych. Współpracując z firmą Mieszko S.A., chcemy przełożyć wartość i popularność marki Zozole na nasze napoje, tworząc całkowicie nową kategorię produktów: napoje musujące - przekonuje.
#nowastrona#
Od dłuższego czasu obserwowaliśmy ten segment. To świetne połączenie propozycji: dzieciaki będą miały do wyboru cukierki i nasze napoje. Jestem przekonany, że bardzo się z tego ucieszą - podkreśla Marek Jutkiewicz, wiceprezes Hoop S.A. Rafał Masiak, dyrektor marketingu w tej firmie zwraca uwagę na duży potencjał rynkowy produktów dziecięcych. Współpracując z firmą Mieszko S.A., chcemy przełożyć wartość i popularność marki Zozole na nasze napoje, tworząc całkowicie nową kategorię produktów: napoje musujące - przekonuje.
Jesteśmy przekonani, że współpraca ta umocni markę Zozole, a także pozycję rynkową obu firm. Dzięki rozszerzeniu na kategorię napojów musujących, Zozole mocniej zaistnieją w świadomości młodych konsumentów. Od początku tworzyliśmy markę na solidnych fundamentach. Najpierw ogłosiliśmy, że Zozole musują. Kiedy konkurencja zaczęła nas naśladować, zwracaliśmy uwagę, że Zozole musują najdłużej. Jednocześnie, od samego początku budowaliśmy wizerunek marki na mocnych wartościach świata Zozoli, głównie na zabawie, jaką daje produkt - twierdzi Marek Kmiecik, dyrektor marketingu Mieszko S.A.
W połowie marca firma Mieszko S.A. przygotowała kolejną odsłonę internetowej strony marki Zozole. Uruchomieniu nowego serwisu towarzyszyła intensywna kampania promująca stronę www.zozole.pl.
(waw)
(waw)