Sprzedaż stanęła
W opinii analityków rynkowych, opublikowane z początkiem sierpnia wyniki finansowe Mieszka za II kwartał tego roku nie zachwyciły. Spółka odnotowała 130 tys. zł straty netto, choć rok wcześniej w tym samym okresie zarobiła 319 tys. zł. Niższa niż rok temu była także sprzedaż: 2005 - 43,79, obecnie - 43,69 mln zł. Od początku roku przychody Mieszka wynoszą 86,92 mln zł (84,95 mln zł I-VI’05), zaś zysk netto 6 tys. zł.
Stratę netto zarząd tłumaczy kosztami kampanii sztandarowego produktu z Raciborza, czyli rodziny ZoZoLi. Zdaniem prezesa Marka Moczulskiego, efekty w dłuższej perspektywie przełożą się na wzrost sprzedaży oraz utrwalenia znajomości marki. Analitycy podkreślają dobry zysk brutto ze sprzedaży, co oznacza, że spółka dobrze kontroluje koszty. Chwalona jest także za restrukturyzację zobowiązań.
Co do przychodów, prezes stoi na stanowisku, że utrzymują się na stałym poziomie i takie były założenia. Dodaje, że cały rynek w Polsce nie rośnie, tak jak się można było spodziewać. Niestety, konkurencji z branży, np. krakowskiemu Wawelowi, udało się zwiększyć przychody. Cały 2006 r., jak zapewnia prezes Moczulski, będzie znacznie lepszy niż poprzedni.
(w)