Pozytywna ocena rady
Opinia rady została sporządzana przed walnym zgromadzeniem akcjonariuszy, które odbyło się 22 czerwca. Sprzedaż Mieszka w 2006 r. była wyższa o 8 proc. niż rok wcześniej. Żadna inna firma branży cukierniczej w Polsce nie odnotowała takiego wzrostu. Mieszko zawdzięcza to stałemu zwiększaniu eksportu i udziału w rynku w grupie pralin czekoladowych oraz rozwojowi produktu ZOZOLE, który nie obejmuje już tylko cukierków, ale również napoje (produkowane przez Hoopa) oraz ostatnio jogurty (firma Bach).
W 2006 r. – jak czytamy w dokumencie – wprowadzone zostały także z sukcesem liczne nowości produktowe, wpisujące się w strategię wzmacniania marki Mieszko na rynku krajowym w obszarze wyrobów czekoladowych, ale także wprowadzające spółkę w nowe, szybko rosnące segmenty rynku (w tym w szczególności produkty typu „Żelki”). Ogółem w roku 2006 wyroby w czekoladzie stanowiły około 50 proc. ogółu wartości sprzedaży (wzrost z 43 proc. w roku 2005), udział karmelków spadł z 36 proc. do 27 proc., wafle stanowiły blisko 13 proc. (minimalny spadek) a inne produkty udział blisko 10 proc. Spółka zarobiła 2,3 mln zł (55 proc. więcej niż w ’06).
W tym roku działania zarządu będą się koncentrowały na dalszym zwiększaniu sprzedaży i marży na produktach, co pozwoli osiągnąć większe zyski.
(waw)