Mieliśmy swoje pięć minut
– Cieszymy się, że możemy o Śląsku powiedzieć coś pozytywnego. Vattenfall stara się być dobrym obywatelem, częścią regionu, na którym działa i dlatego chcemy promować Śląsk – powiedział Łukasz Zimnoch, rzecznik prasowy koncernu energetycznego Vattenfall, który zaprosił zagranicznych gości. Jego zdaniem dzisiejsi Ślązacy powinni być dumni z tego, gdzie się urodzili, a region i zachodzące w nim zmiany są godne promocji. Poprzez multimedialne prezentacje Tomasza Pietrzykowskiego, wojewody śląskiego, Janusza Moszyńskiego, marszałka województwa śląskiego i Piotra Uszoka, prezydenta Katowic, dziennikarze dowiedzieli się o tworzącej się metropolii śląskiej. Mówiono o ogromnym potencjale Górnośląskiego Związku Metropolitalnego, gotowego na przyjęciezarówno krajowych, jak i zagranicznych inwestorów. Podkreślano rozwiniętą sieć dróg, niskie bezrobocie, wysoko ceniony Uniwersytet Śląski. Zagraniczni goście usłyszeli także o atrakcjach turystycznych i możliwościach wypoczynku na terenie aglomeracji. W tym przypadku swoje pięć minut miał również Racibórz. Biuro Związku Subregionu Zachodniego z siedzibą w Rybniku zaprezentował o walory raciborskiego arboretum, bogactwo rudzkich lasów a nawet ruiny zamków w Tworkowie czy Krowiarkach. Podczas dwudniowej wizyty dziennikarze zwiedzili m.in. czynną i zabytkową kopalnię węgla, Tyskie Muzeum Piwowarstwa, zabytkowe XIX-wieczne osiedle robotnicze Nikiszowiec.
B.S.