Nowiny.pl
Nowiny.pl Regionalny Portal Informacyjny. Codzienny serwis newsowy z terenu Subregionu Zachodniego woj. śląskiego (powiat raciborski, wodzisławski, rybnicki, jastrzębski i żorski).
JastrzebieOnline.pl
JastrzebieOnline.pl JastrzebieOnline.pl to najczęściej odwiedzany portal z Jastrzębie-Zdroju. Codziennie tysiące mieszkańców miasta dowiaduje się od nas o wydarzeniach dziejących się w Jastrzębiu.
eZory.pl
eZory.pl eZory.pl to nowy portal o Żorach stworzony z myślą o dostarczaniu najświeższych i aktualnych informacji lokalnych dla mieszkańców Żor, dotyczących wydarzeń kulturalnych, społecznych, sportowych oraz ważnych informacji miejskich.
AgroNowiny.pl
AgroNowiny.pl Regionalny portal dla rolników. Najnowsze Wiadomości dla rolników, ceny i fachowe porady. Produkcja rolna, hodowla, uprawy, aktualne cenniki rolnicze, technika rolnicza, prawo i agrobiznes.
HistoriON.pl
HistoriON.pl HistoriON to portal dla pasjonatów lokalnej historii. Odkryj fascynującą historię naszego regionu - ciekawe artykuły, wydarzenia, ikony PRL-u, kartka z kalendarza, bohaterowie lokalni, ludzie tej ziemi i biografie na nowym portalu HistoriON.pl
Praca.nowiny.pl
Praca.nowiny.pl Regionalny serwis z ogłoszeniami o pracę oraz informacjami w rynku pracy. Łączymy pracowników i pracodawców w całym regionie.
RowerON
RowerON Projekt „RowerON – wsiadaj na koło, będzie wesoło” to promocja regionu, jego walorów przyrodniczo-kulturowych, infrastruktury rowerowej oraz zachęcenie mieszkańców do aktywnego i zdrowego spędzania czasu.
InspiratON
InspiratON Projekt edukacyjno-medialny „InspiratON – Czas na Zawodowców”, który pomaga uczniom wybrać dobrą szkołę, ciekawy zawód, a potem znaleźć pracę lub założyć własną firmę.
Kupuję - smakuję
Kupuję - smakuję Projekt „Kupuję - smakuję. Wybieram polskie produkty” promujący lokalnych i regionalnych producentów żywności oraz zakupy polskich produktów.
Sport.nowiny.pl
Sport.nowiny.pl Serwis sportowy z regionu. Piłka nożna, siatkówka, koszykówka, biegi. Wyniki, tabele, zapowiedzi.
Sklep.nowiny.pl
Sklep.nowiny.pl Sklep.Nowiny.pl powstał w odpowiedzi na coraz szersze potrzeby naszych czytelników i mieszkańców regionu. Zapraszamy na zakupy wyjątkowych limitowanych produktów!
Instytut Rozwoju Inspiraton
Instytut Rozwoju Inspiraton Instytut powołaliśmy do życia w odpowiedzi na rosnące zapotrzebowanie na przystępne kursy online rozwijające kompetencje zawodowe. Naszą misją jest tworzenie kursów wspierających rozwój kariery naszych kursantów.
Numer: 2 (821) Data wydania: 08.01.08

Głuchy telefon

Komórka „za złotówkę” nie wytrzymała roku, a trzeba ją spłacać przez dwa kolejne lata. Oto jak promocja zmieniła się w udrękę.

Pani Elżbieta Poprawa od  lat używa telefonów komórkowych. Pechowy okazał się ostatni zakup. – Zdecydowałam się na „Mix Plus”, gdzie oferowano telefon SonyEricsson za złotówkę. To było zimą 2006 roku – wspomina kobieta. Niedawno w aparacie przestał działać tzw. joystick, umożliwiający korzystanie z menu telefonu. – Miałam też kłopoty z ładowaniem baterii tej komórki, podwiązywałam gumką wtyczkę ładowarki – opisuje problem klientka.

Komórkę zaniosła do punktu sprzedaży, skąd przekazano ją do autoryzowanego serwisu. Aparat miał dwuletnią gwarancję. Odpowiedź serwisu zaskoczyła klientkę. – Stwierdzili, że telefon został zalany cieczą i jest nie do naprawienia. Oferują następny, ale za 300 zł. Na pewno nie zalałam tej komórki. Używałam ją jak każdą inną. Tamte wytrzymały po parę lat, a telefon z Plusa nawet 12 miesięcy nie posłużył – twierdzi pani Elżbieta. Nie przyjęła aparatu po naprawie i domaga się innego. Umowę ma przecież podpisaną na 3 lata.

– Pierwszy raz klient nie odebrał telefonu z serwisu. Faktycznie w komórkach SonyEriccson są częste usterki z joystickiem. Ja też taką miałem, ale naprawili w ramach gwarancji. Klienci zwykle później przyznają się, że np. dziecko zalało im telefon. Na zdjęciu z oględzin telefonu klientki widać wyraźne plamy  – tłumaczy Sebastian Dapa z salonu Plusa przy ulicy Długiej, gdzie raciborzanka kupiła komórkę.

Zapytaliśmy w Plus GSM, czy pani Elżbieta dostanie od nich nowy telefon. – Nie przewidujemy takiej możliwości przed upływem okresu karencji promocyjnej wynikającej z warunków zawartej umowy o świadczenie usług – wyjaśnia Elżbieta Ptaszyńska-Sadowska  rzecznik prasowy firmy. Radzi, by nasza czytelniczka „za stosunkowo niewielką kwotę zakupiła np. używany,  lecz całkowicie sprawny aparat GSM w komisie bądź w jednym z internetowych serwisów aukcyjnych”. Oznajmia też, że „zalanie telefonu” może  oznaczać efekt skroplenia się pary wodnej w rezultacie użytkowania sprzętu w pomieszczeniu o dużej wilgotności, np. łazience. Podobne opinie pani Elżbieta słyszała już w salonie sprzedaży. – To tak jakby nie można było odebrać telefonu, gdy deszcz pada czy chuchać do słuchawki – dziwi się kobieta, pokazując czteroletni telefon Noki, który używa do dziś bez żadnych napraw.

Klientka mogłaby zwrócić się do Powiatowego Rzecznika Konsumentów, by zajął się tą sprawą. – W ubiegłym roku miałam kilka takich zgłoszeń. Niestety trudno jest podważyć diagnozę autoryzowanego serwisu. Przy Państwowej Inspekcji Pracy działają niezależni eksperci w zakresie elektroniki i można byłoby zwrócić się do nich po ekspertyzę – wyjaśnia Joanna Urban ze Starostwa Powiatowego w Raciborzu, dodając, że klientka może też  zdecydować się na drogę sądową. Udowodnienie, że serwis nie ma racji może być jednak kosztowne i długotrwałe.

M. Weidner