Roztańczone przerwy
Na szkolnym hollu do wspólnej zabawy ustawiają się uczniowie z klas I-VI. Animator uczy kroku podstawowego, włączana jest muzyka i wszyscy ruszają tanecznym krokiem. Zabawę rozpoczęto od nauki tańca irlandzkiego, z którym część uczniów spotkała się wcześniej na zajęciach organizowanych w ramach projektu interdyscyplinarnego „Tańce krajów europejskich”, prowadzonych przez Bogumiłę Wołoszyn-Beker.
Zdobytą wówczas wiedzę i umiejętności uczennice klasy VI c: Agnieszka Fojcik, Magdalena Dziki, Katarzyna Gargulińska, Dominika Idasiak, Magdalena Kocjan, Maria Menżyk, Sara Nowak, Katarzyna Oleksyk, Karolina Piechula, Paulina Tyz, Dżesika Wrzochal, przekazują teraz swoim koleżankom i kolegom. Dziewczęta, pod kierunkiem nauczycielek Barbary Śmiei i Bogumiły Wołoszyn-Beker, pomagają młodzieży opanować rytmiczne układy. Z dnia na dzień rośnie liczba uczniów zainteresowanych taką formą spędzania czasu na przerwie. W czasie tych 15 minut cała szkoła rozbrzmiewa muzyką irlandzką.
Nowy pomysł na spędzanie przerwy zrodził się w ramach projektu Comenius „Sztuka mediacji i negocjacji w szkole – rozwiązywanie konfliktów” i jest jednym ze sposobów przeciwdziałania przemocy i zwalczania agresji w szkole. Kolejną aktywnością w szkole jest wiosenny aerobik przy muzyce, realizowany przez Beatę Joszko. Nad całością czuwa Samorząd Uczniowski, a przede wszystkim solidna i niezawodna sekcja dyskotekowa, czyli: Dawid i Daniel Łyko oraz Igor Konopnicki.
(oprac. JaGA)