Mamy się czym pochwalić
Przez całą niedzielę, 8 czerwca, TVP 1 i TVP INFO organizują w Warszawie imprezę „Poznaj dobrą żywność”. Weźmie w niej udział około 700 dziennikarzy z Polski i zagranicy, radcy handlowi ambasad oraz przedstawiciele sieci handlowych. Do prezentacji zaproszono firmy posiadające przyznany przez Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi znak jakości „Poznaj dobrą żywność”. Zalicza się do nich Raciborska Spółdzielnia Mleczarska.
– Nasza marka jest znana na całym południu Polski. Teraz chcemy promować swoje wyroby w całym kraju – podkreśla Wanda Swierczyna, prezes mleczarni.
– Dynamika wzrostu sprzedaży sięga 20 proc. rocznie – podkreśla z dumą prezes. Oznacza to, że raciborskie wyroby mleczarskie zyskują coraz więcej odbiorców. Dostępne są praktycznie w całym pasie południowej Polski, między innymi w dużych sieciach typu: Biedronka, Makro, Auchan, Billa czy Tesco. Wiosną i latem, kiedy rozpoczyna się sezon na nowalijki i wszelkiego rodzaju sałatki, RSM sprzedaje... milion kubków swojej śmietany miesięcznie. – Pracujemy na trudnym rynku, gdzie stawiane są duże wymagania jakościowe, konkurencja nie śpi i co chwilę musimy walczyć o klienta nowościami – podkreśla Józef Gil, dyrektor biura handlu i marketingu. RSM należy do grupy producentów tzw. galanterii mlecznej o krótkim terminie spożycia. – Te produkty cechują przede wszystkim doskonałe walory smakowe. Nie podlegają bowiem obróbkom chemicznym. Są zdrowe – chwali się prezes Swierczyna.
RSM
zatrudnia 150 osób, stale współpracuje z około 200 lokalnymi dostawcami mleka, przerabia 80 tys. litrów mleka dziennie i sprzedaje 800 ton towaru miesięcznie, osiągając przychody za 2007 rok na poziomie 50 mln zł. Do RSM należy jeden procent polskiego rynku twarogów, co przekłada się na 4000 ton rocznej produkcji.
(waw)