Z Justyną mamy układ synergiczny
Rafako wdraża społeczną odpowiedzialność biznesu przez sponsoring sportów narciarskich.
Wiceprezes zarządu Rafako S.A. Krzysztof Burek wspólnie ze złotą medalistką olimpijską Justyną Kowalczyk podsumowali Bieg na Igrzyska – imprezę dla młodych narciarzy. – Wpisujemy się w działania sportowe – podkreślał rafakowiec.
Złota i srebrna medalistka olimpijska Justyna Kowalczyk spotkała się w Krakowie z młodzieżą uczestniczącą w Narodowym Programie Rozwoju Biegów Narciarskich i cyklu zawodów Bieg na Igrzyska. Tak Polski Związek Narciarski szuka talentów w biegach narciarskich, program pomaga szkolić dzieci i młodzież. Odbyło się 8 konkursów w 4 ośrodkach zimowych. Największą frekwencję odnotowano w Jakuszycach, gdzie pojechało 260 uczestników. Średnio w zawodach brało udział ponad 200 młodych narciarzy. – I to pierwszy wymierny efekt Biegu na Igrzyska – podkreślano na konferencji prasowej w Centrum Witek. Rywalizowały 43 kluby, z których 39 punktowało, w 3 kategoriach wiekowych. Najstarsi sportowcy mieli po 16 lat.
– Ja nie miałam takich wspaniałych warunków jak wy, życzę wam radości biegania na nartach. Kocham je najbardziej w życiu, a teraz kochają je inni – powiedziała Justyna Kowalczyk. Prowadzący konferencję żartował, że młodzi mają zatem przewagę nad Justyną. – Na szczęście nie wygrają ze mną, bo wtedy skończę już karierę – śmiała się Kowalczyk.
Wśród darczyńców, którzy zbudowali ten Narodowy Program Rozwoju Biegów Narciarskich ważną rolę pełni Rafako. Zapytany o społeczną odpowiedzialność biznesu wiceprezes zarządu spółki Krzysztof Burek określił marketing społeczny „ważnym tematem”. – Udzielamy wsparcia dla sportu. Choć nie kojarzymy się z produktami masowymi, bo nasze produkty to nie żelki, to urządzenia jakie wytwarzamy dotyczą pośrednio wszystkich. Przecież każdy korzysta z energii elektycznej – mówił Burek.
– Wpisujemy się w działania wspierające sport. Mam przyjemność siedzieć obok pani Justyny. Gdy zaczynaliśmy już 5-letnią współpracę nasza pozycja jak i pani Justyny była inna. Ona wyrosła na gwiazdę i zaistniał układ synergiczny w tych kontaktach, bo i nam wiedzie się lepiej – podkreślił wiceprezes Burek.
Pomysł wzmocnienia działalności sponsoringowej zrodził się na łonie grupy kapitałowej Elektrim, do której należy Rafako. – Prezes Piotr Nurowski zachęcił nas byśmy sponsoring podnieśli na wyższy poziom – powiedział przedstawiciel raciborskiej spółki giełdowej.
Burek nawiązał też do siedziby Rafako. – Na terenie naszej firmy znajduje się hala sportowa, aktualnie po remoncie. W mieście wspieramy też lokalny sport – nadmienił.
Przedstawicielowi Rafako dziękował prezes PZN Apoloniusz Tajner. Justynę Kowalczyk nazwał „brylantem, który świeci sportowo”.
Mariusz Weidner