Nowiny.pl
Nowiny.pl Regionalny Portal Informacyjny. Codzienny serwis newsowy z terenu Subregionu Zachodniego woj. śląskiego (powiat raciborski, wodzisławski, rybnicki, jastrzębski i żorski).
JastrzebieOnline.pl
JastrzebieOnline.pl JastrzebieOnline.pl to najczęściej odwiedzany portal z Jastrzębie-Zdroju. Codziennie tysiące mieszkańców miasta dowiaduje się od nas o wydarzeniach dziejących się w Jastrzębiu.
eZory.pl
eZory.pl eZory.pl to nowy portal o Żorach stworzony z myślą o dostarczaniu najświeższych i aktualnych informacji lokalnych dla mieszkańców Żor, dotyczących wydarzeń kulturalnych, społecznych, sportowych oraz ważnych informacji miejskich.
AgroNowiny.pl
AgroNowiny.pl Regionalny portal dla rolników. Najnowsze Wiadomości dla rolników, ceny i fachowe porady. Produkcja rolna, hodowla, uprawy, aktualne cenniki rolnicze, technika rolnicza, prawo i agrobiznes.
HistoriON.pl
HistoriON.pl HistoriON to portal dla pasjonatów lokalnej historii. Odkryj fascynującą historię naszego regionu - ciekawe artykuły, wydarzenia, ikony PRL-u, kartka z kalendarza, bohaterowie lokalni, ludzie tej ziemi i biografie na nowym portalu HistoriON.pl
Praca.nowiny.pl
Praca.nowiny.pl Regionalny serwis z ogłoszeniami o pracę oraz informacjami w rynku pracy. Łączymy pracowników i pracodawców w całym regionie.
RowerON
RowerON Projekt „RowerON – wsiadaj na koło, będzie wesoło” to promocja regionu, jego walorów przyrodniczo-kulturowych, infrastruktury rowerowej oraz zachęcenie mieszkańców do aktywnego i zdrowego spędzania czasu.
InspiratON
InspiratON Projekt edukacyjno-medialny „InspiratON – Czas na Zawodowców”, który pomaga uczniom wybrać dobrą szkołę, ciekawy zawód, a potem znaleźć pracę lub założyć własną firmę.
Kupuję - smakuję
Kupuję - smakuję Projekt „Kupuję - smakuję. Wybieram polskie produkty” promujący lokalnych i regionalnych producentów żywności oraz zakupy polskich produktów.
Sport.nowiny.pl
Sport.nowiny.pl Serwis sportowy z regionu. Piłka nożna, siatkówka, koszykówka, biegi. Wyniki, tabele, zapowiedzi.
Sklep.nowiny.pl
Sklep.nowiny.pl Sklep.Nowiny.pl powstał w odpowiedzi na coraz szersze potrzeby naszych czytelników i mieszkańców regionu. Zapraszamy na zakupy wyjątkowych limitowanych produktów!
Instytut Rozwoju Inspiraton
Instytut Rozwoju Inspiraton Instytut powołaliśmy do życia w odpowiedzi na rosnące zapotrzebowanie na przystępne kursy online rozwijające kompetencje zawodowe. Naszą misją jest tworzenie kursów wspierających rozwój kariery naszych kursantów.
Numer: 43 (962) Data wydania: 26.10.10

Ceny mrożą pod klienta

– Zamykamy bilans z biedą na zero. Młody kupi auto na szrocie i rezygnuje z autobusu, a my notujemy kolejne spadki dochodów – mówił radnym w powiecie prezes PKS Racibórz. Przewoźnik nie podnosi cen, bo obawia się utraty klientów.
Radni powiatowi dostali do rąk plan z pomysłami na przetrwanie firmy, która od wiosny podlega staroście. Szczegóły tych zamierzeń przedstawił na posiedzeniu komisji rolnictwa prezes Kazimierz Kitliński. Szef raciborskiego przewoźnika zaczął od stwierdzenia, że krajowe PKS-y są w tragicznej sytuacji. – Rybnik do likwidacji, Katowice mają problemy, a w Bielsku woleliby nie jeździć, bo to przynosi straty – przytoczył przykłady.
 
Prezes przyznał, że poza godzinami szczytu jego firmie nie opłaca się jeździć po Raciborszczyźnie. – Od września liczymy każdego pasażera, od przystanku do przystanku – poinformował radnych. W Lubomi i Lyskach jest już po ustaleniach co do gminnych dotacji do przejazdów. Przewoźnik dogaduje się jeszcze z władzami Rudnika. Bez zmian w rozkładzie powinno być na terenie Kuźni Raciborskiej i Nędzy.
 
Największy spadek w liczbie dojeżdżającej młodzieży nastąpił w marcu tego roku – dochody spadły o 100 tys. zł. W porównaniu do 9 miesięcy funkcjonowania z zeszłego roku w kasie PKS jest mniej o 270 tys. zł. – Najgorsze lata jeszcze przed nami, bo dopiero od 2012 roku mówi się o końcu niżu demograficznego w szkołach – zauważył Kitliński.
 
Radny Ryszard Winiarski spytał o przyszłość dworca PKS. W kraju przewoźnicy starają się pozbyć kosztów funkcjonowania części swej bazy. – Może Miasto przejęłoby utrzymanie tego obiektu? – zaproponował. – Ościenne gminy płacą Przedsiębiorstwu Komunalnemu 2,5 mln zł za przewozy mieszkańców. Nie mam śmiałości do rozmów o dotowaniu nas przez Racibórz – odparł. Dodał, że jego firma nie zamierza wchodzić PK w drogę, a pytanie czy Raciborszczyźnie potrzebne są dwie odrębne firmy komunikacyjne należy skierować do samorządowców.
 
(ma.w)