Nowiny.pl
Nowiny.pl Regionalny Portal Informacyjny. Codzienny serwis newsowy z terenu Subregionu Zachodniego woj. śląskiego (powiat raciborski, wodzisławski, rybnicki, jastrzębski i żorski).
JastrzebieOnline.pl
JastrzebieOnline.pl JastrzebieOnline.pl to najczęściej odwiedzany portal z Jastrzębie-Zdroju. Codziennie tysiące mieszkańców miasta dowiaduje się od nas o wydarzeniach dziejących się w Jastrzębiu.
eZory.pl
eZory.pl eZory.pl to nowy portal o Żorach stworzony z myślą o dostarczaniu najświeższych i aktualnych informacji lokalnych dla mieszkańców Żor, dotyczących wydarzeń kulturalnych, społecznych, sportowych oraz ważnych informacji miejskich.
AgroNowiny.pl
AgroNowiny.pl Regionalny portal dla rolników. Najnowsze Wiadomości dla rolników, ceny i fachowe porady. Produkcja rolna, hodowla, uprawy, aktualne cenniki rolnicze, technika rolnicza, prawo i agrobiznes.
HistoriON.pl
HistoriON.pl HistoriON to portal dla pasjonatów lokalnej historii. Odkryj fascynującą historię naszego regionu - ciekawe artykuły, wydarzenia, ikony PRL-u, kartka z kalendarza, bohaterowie lokalni, ludzie tej ziemi i biografie na nowym portalu HistoriON.pl
Praca.nowiny.pl
Praca.nowiny.pl Regionalny serwis z ogłoszeniami o pracę oraz informacjami w rynku pracy. Łączymy pracowników i pracodawców w całym regionie.
RowerON
RowerON Projekt „RowerON – wsiadaj na koło, będzie wesoło” to promocja regionu, jego walorów przyrodniczo-kulturowych, infrastruktury rowerowej oraz zachęcenie mieszkańców do aktywnego i zdrowego spędzania czasu.
InspiratON
InspiratON Projekt edukacyjno-medialny „InspiratON – Czas na Zawodowców”, który pomaga uczniom wybrać dobrą szkołę, ciekawy zawód, a potem znaleźć pracę lub założyć własną firmę.
Kupuję - smakuję
Kupuję - smakuję Projekt „Kupuję - smakuję. Wybieram polskie produkty” promujący lokalnych i regionalnych producentów żywności oraz zakupy polskich produktów.
Sport.nowiny.pl
Sport.nowiny.pl Serwis sportowy z regionu. Piłka nożna, siatkówka, koszykówka, biegi. Wyniki, tabele, zapowiedzi.
Sklep.nowiny.pl
Sklep.nowiny.pl Sklep.Nowiny.pl powstał w odpowiedzi na coraz szersze potrzeby naszych czytelników i mieszkańców regionu. Zapraszamy na zakupy wyjątkowych limitowanych produktów!
Instytut Rozwoju Inspiraton
Instytut Rozwoju Inspiraton Instytut powołaliśmy do życia w odpowiedzi na rosnące zapotrzebowanie na przystępne kursy online rozwijające kompetencje zawodowe. Naszą misją jest tworzenie kursów wspierających rozwój kariery naszych kursantów.
Numer: 3 (974) Data wydania: 18.01.11

Ponad 20% Polaków czyta tygodniki lokalne

Równocześnie z ogłoszeniem wyników konkursu Local Press ogłoszone zostały wyniki kolejnego badania czytelnictwa tygodników lokalnych skupionych w sieci reklamowej „Tygodnik Lokalny” (do której należą także Nowiny Raciborskie, Nowiny Wodzisławskie i Tygodnik Rybnicki).
W 2010 r. czytelnictwo tygodników lokalnych wzrosło o połowę i przekroczyło 20 proc. w porównaniu z rokiem poprzednim, wynika z badań Millward Brown SMG/KRC na zlecenie Stowarzyszenia Gazet Lokalnych. Daje to „Tygodnikowi Lokalnemu”, wspólnej marce utworzonej przez niezależne tygodniki, pozycję zdecydowanego lidera na polskim rynku prasowym.
 
„Tygodnik Lokalny” ma ponad 6 milionów czytelników, czyli najwięcej z polskiej prasy (i więcej niż trzy główne tygodniki opinii razem wzięte), a jego jednorazowy nakład przekracza 870 tys. egz. Tygodniki lokalne są jedynym segmentem polskiej prasy, który – mimo odmiennych trendów – stale rośnie i poprawia pozycję rynkową. Tygodniki lokalne są liderami czytelnictwa i sprzedaży na terenie ukazywania się.
 
Pisma skupione w SGL i w „Tygodniku Lokalnym” należą do prywatnych polskich wydawców lub do spółdzielni dziennikarskich, utrzymują się ze sprzedaży egzemplarzowej i z reklam, nie korzystają z dopłat i z subwencji od lokalnych władz. Kluczem do sukcesu tygodników lokalnych jest dostarczanie wiarygodnych i pełnych informacji z „małych ojczyzn”, a także niezależność, poważnie pojmowana funkcja kontrolna i dziennikarski dystans wobec władz samorządowych. Choć większość ogłoszeń w pismach skupionych pod marką „Tygodnik Lokalny” dotyczy lokalnego rynku, to wiarygodne i opiniotwórcze tygodniki lokalne stają się ważnym medium dla ogólnopolskich reklamodawców: firm, instytucji finansowych, instytucji publicznych prowadzących edukację ekonomiczną (jak NBP), czy popularyzujących wiedzę o funduszach europejskich (jak Ministerstwo Rozwoju Regionalnego). „Tygodnik Lokalny” zapewnia bowiem skuteczne dotarcie do mieszkańców polskiej prowincji, czyli do 30 milionów Polaków mieszkających poza stolicą i miastami wojewódzkimi.
 
Jest to już szósta edycja badań czytelnictwa prasy lokalnej, prowadzonych od początku przez instytut Millward Brown SMG/KRC. W badaniu uczestniczyło 107 pism o łącznym nakładzie 871 tys. egz., ukazujących się na obszarze niemal 300 powiatów i należących do sieci „Tygodnik Lokalny”. Badanie zostało przeprowadzone od września do grudnia 2010 r. na próbie liczącej 5121 osób.
 
AG