Nowiny.pl
Nowiny.pl Regionalny Portal Informacyjny. Codzienny serwis newsowy z terenu Subregionu Zachodniego woj. śląskiego (powiat raciborski, wodzisławski, rybnicki, jastrzębski i żorski).
JastrzebieOnline.pl
JastrzebieOnline.pl JastrzebieOnline.pl to najczęściej odwiedzany portal z Jastrzębie-Zdroju. Codziennie tysiące mieszkańców miasta dowiaduje się od nas o wydarzeniach dziejących się w Jastrzębiu.
eZory.pl
eZory.pl eZory.pl to nowy portal o Żorach stworzony z myślą o dostarczaniu najświeższych i aktualnych informacji lokalnych dla mieszkańców Żor, dotyczących wydarzeń kulturalnych, społecznych, sportowych oraz ważnych informacji miejskich.
AgroNowiny.pl
AgroNowiny.pl Regionalny portal dla rolników. Najnowsze Wiadomości dla rolników, ceny i fachowe porady. Produkcja rolna, hodowla, uprawy, aktualne cenniki rolnicze, technika rolnicza, prawo i agrobiznes.
HistoriON.pl
HistoriON.pl HistoriON to portal dla pasjonatów lokalnej historii. Odkryj fascynującą historię naszego regionu - ciekawe artykuły, wydarzenia, ikony PRL-u, kartka z kalendarza, bohaterowie lokalni, ludzie tej ziemi i biografie na nowym portalu HistoriON.pl
Praca.nowiny.pl
Praca.nowiny.pl Regionalny serwis z ogłoszeniami o pracę oraz informacjami w rynku pracy. Łączymy pracowników i pracodawców w całym regionie.
RowerON
RowerON Projekt „RowerON – wsiadaj na koło, będzie wesoło” to promocja regionu, jego walorów przyrodniczo-kulturowych, infrastruktury rowerowej oraz zachęcenie mieszkańców do aktywnego i zdrowego spędzania czasu.
InspiratON
InspiratON Projekt edukacyjno-medialny „InspiratON – Czas na Zawodowców”, który pomaga uczniom wybrać dobrą szkołę, ciekawy zawód, a potem znaleźć pracę lub założyć własną firmę.
Kupuję - smakuję
Kupuję - smakuję Projekt „Kupuję - smakuję. Wybieram polskie produkty” promujący lokalnych i regionalnych producentów żywności oraz zakupy polskich produktów.
Sport.nowiny.pl
Sport.nowiny.pl Serwis sportowy z regionu. Piłka nożna, siatkówka, koszykówka, biegi. Wyniki, tabele, zapowiedzi.
Sklep.nowiny.pl
Sklep.nowiny.pl Sklep.Nowiny.pl powstał w odpowiedzi na coraz szersze potrzeby naszych czytelników i mieszkańców regionu. Zapraszamy na zakupy wyjątkowych limitowanych produktów!
Instytut Rozwoju Inspiraton
Instytut Rozwoju Inspiraton Instytut powołaliśmy do życia w odpowiedzi na rosnące zapotrzebowanie na przystępne kursy online rozwijające kompetencje zawodowe. Naszą misją jest tworzenie kursów wspierających rozwój kariery naszych kursantów.
Numer: 24 (995) Data wydania: 14.06.11

Ekoserwis: Nasza gigantyczna kampania

Jako imponujący w swej skali, rozmachu, a przede wszystkim w efektach, ocenili uczestnicy ogólnopolskiego Forum pn. „Dobre Praktyki w gospodarce odpadami” dotychczasowy przebieg, dofinansowanej przez Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Katowicach, kampanii „Życie po śmieciach”. Jej założenia oraz dotychczasowe wyniki przedstawiła 26 maja na spotkaniu w Narodowym Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej Gabriela Lenartowicz – prezes WFOŚiGW.

Organizowane już po raz czwarty Forum to okazja do spotkania przedstawicieli samorządów z całej Polski oraz reprezentantów najważniejszych instytucji ekologicznych zajmujących się gospodarką odpadami. Ta cykliczna inicjatywa Ministerstwa Środowiska i Narodowego Funduszu pozwala na wymianę doświadczeń i informacji ułatwiających gminom stworzenie sprawnego systemu gospodarowania odpadami na rzecz czystej i nowoczesnej Polski. Tym razem spotkanie samorządowców i ekologów poświęcone było projektom edukacyjnym. Okazało się, że będąca na półmetku kampania „Życie po śmieciach” prowadzona przez TVS i Fundację Edukacja bez Granic przy współpracy z Dziennikiem Zachodnim, idealnie wpisała się w planowane projekty akcji mogących być formą gigantycznych konsultacji społecznych, na rzecz wsparcia nowych rozwiązań prawnych oraz organizacyjnych związanych z wdrażaniem zapisów ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach. 

Nowe przepisy, oprócz uprawnień związanych z przekazaniem odpadów na własność gminom, stwarzają bowiem także nowe wyzwania w zakresie budowania świadomości ekologicznej mieszkańców. Kampania została uznana jako przykład akcji edukacyjnej i społecznej, która realnie wpływa na stan świadomości ekologicznej mieszkańców woj. śląskiego.

Podczas dyskusji na Forum oraz w rozmowach kuluarowych podkreślano, iż duże wrażenie zrobiły, prezentowane przez prezes Lenartowicz, informacje o wywołanej kampanią mobilizacji mieszkańców regionu przeciwko dzikim wysypiskom i skuteczności w ich likwidacji dzięki sygnałom czytelników i telewidzów. Przykładem tego jest ogromna popularność wśród internautów interaktywnej mapy dzikich wysypisk, kilkadziesiąt tysięcy wejść na strony internetowe i profil na Facebooku poświęcony kampanii, liczne uczestnictwo w ulicznych happeningach oraz konkursach ekologicznych organizowanych przez Dziennik Zachodni i telewizję TVS, a także wsparcie idei kampanii przez Telewizję Katowice, Polskie Radio Katowice oraz lokalne gazety, telewizje i portale internetowe.

(eco)