Nowiny.pl
Nowiny.pl Regionalny Portal Informacyjny. Codzienny serwis newsowy z terenu Subregionu Zachodniego woj. śląskiego (powiat raciborski, wodzisławski, rybnicki, jastrzębski i żorski).
JastrzebieOnline.pl
JastrzebieOnline.pl JastrzebieOnline.pl to najczęściej odwiedzany portal z Jastrzębie-Zdroju. Codziennie tysiące mieszkańców miasta dowiaduje się od nas o wydarzeniach dziejących się w Jastrzębiu.
eZory.pl
eZory.pl eZory.pl to nowy portal o Żorach stworzony z myślą o dostarczaniu najświeższych i aktualnych informacji lokalnych dla mieszkańców Żor, dotyczących wydarzeń kulturalnych, społecznych, sportowych oraz ważnych informacji miejskich.
AgroNowiny.pl
AgroNowiny.pl Regionalny portal dla rolników. Najnowsze Wiadomości dla rolników, ceny i fachowe porady. Produkcja rolna, hodowla, uprawy, aktualne cenniki rolnicze, technika rolnicza, prawo i agrobiznes.
HistoriON.pl
HistoriON.pl HistoriON to portal dla pasjonatów lokalnej historii. Odkryj fascynującą historię naszego regionu - ciekawe artykuły, wydarzenia, ikony PRL-u, kartka z kalendarza, bohaterowie lokalni, ludzie tej ziemi i biografie na nowym portalu HistoriON.pl
Praca.nowiny.pl
Praca.nowiny.pl Regionalny serwis z ogłoszeniami o pracę oraz informacjami w rynku pracy. Łączymy pracowników i pracodawców w całym regionie.
RowerON
RowerON Projekt „RowerON – wsiadaj na koło, będzie wesoło” to promocja regionu, jego walorów przyrodniczo-kulturowych, infrastruktury rowerowej oraz zachęcenie mieszkańców do aktywnego i zdrowego spędzania czasu.
InspiratON
InspiratON Projekt edukacyjno-medialny „InspiratON – Czas na Zawodowców”, który pomaga uczniom wybrać dobrą szkołę, ciekawy zawód, a potem znaleźć pracę lub założyć własną firmę.
Kupuję - smakuję
Kupuję - smakuję Projekt „Kupuję - smakuję. Wybieram polskie produkty” promujący lokalnych i regionalnych producentów żywności oraz zakupy polskich produktów.
Sport.nowiny.pl
Sport.nowiny.pl Serwis sportowy z regionu. Piłka nożna, siatkówka, koszykówka, biegi. Wyniki, tabele, zapowiedzi.
Sklep.nowiny.pl
Sklep.nowiny.pl Sklep.Nowiny.pl powstał w odpowiedzi na coraz szersze potrzeby naszych czytelników i mieszkańców regionu. Zapraszamy na zakupy wyjątkowych limitowanych produktów!
Instytut Rozwoju Inspiraton
Instytut Rozwoju Inspiraton Instytut powołaliśmy do życia w odpowiedzi na rosnące zapotrzebowanie na przystępne kursy online rozwijające kompetencje zawodowe. Naszą misją jest tworzenie kursów wspierających rozwój kariery naszych kursantów.
Numer: 42 (1014) Data wydania: 18.10.11

Co zrobić, gdy sklep odmawia reklamacji?

Jesienna plucha to wymarzony czas dla sklepów obuwniczych, bo wówczas wiele osób zmienia buty na nowe.  To również okazja aby sprawdzić, który sklep traktuje nas poważnie i w razie problemów wymieni wadliwe obuwie na nowe.

Nasza czytelniczka 23 września za blisko 200 złotych zakupiła parę butów w sklepie obuwniczym w Galerii Młyńskiej. Wymarzone buty szybko okazały się źródłem problemów. – Zdążyłam je założyć tylko raz. Po kilku godzinach używania tak zafarbowały skarpetki, że nadawały się tylko do kosza – mówi pani Magda. Buty trafiły do reklamacji, 14 października przyszła odpowiedź. – W ocenianym obuwiu nie stwierdzam wad. Obuwie jest zgodne z umową a sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za powstały dyskomfort w użytkowaniu obuwia. Po dokonaniu badań w skali szarej strefy do zabarwień bieli stwierdzam, iż nieznaczne farbowanie mieści się w normie i obuwie nadaje się do dalszego użytkowania – pisze w piśmie Grzegorz Kukułka, specjalista ds. oceny jakości i reklamacji obuwia w firmie NG2. – Mając na uwadze dobro użytkownika proponuję dodatkowo upust cenowy za powstały dyskomfort w użytkowaniu lub zakup środków do dodatkowej impregnacji materiałowej, która to znacząco poprawi dyskomfort w użytkowaniu obuwia – dodaje. Jak zauważa Joanna Urban, Powiatowy Rzecznik Praw Konsumentów w Raciborzu, firma obuwnicza najprawdopodobniej takim zachowanie chce zniechęcić klientkę do dochodzenia swoich praw. – W piśmie pracownik proponuje rabat, czyli tak naprawdę polubowne załatwienie sprawy. Można przypuszczać, że zdaje sobie sprawę z tego, że buty nie są tak naprawdę bez wad – wyjaśnia urzędniczka. Co zrobić w takim przypadku? Każdy klient nawet gdy spotka się z odmową wymiany obuwia, może zwrócić się właśnie do Powiatowego Rzecznika Praw Konsumenta, który zleci ponowne rozpatrzenie reklamacji. Gdy to nie poskutkuje, pomoże nam wystąpić na drogę sądową. – Tak naprawdę, na tę chwilę nie mam ani butów ani pieniędzy. Następnym razem wybiorę inny sklep, gdzie bez problemu wymieniają wadliwe obuwie – mówi nasza czytelniczka.

(acz)