Koleje ruszają z remontem linii Wodzisław – Chałupki
Krzyżanowice. W maju PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. będą mogły rozpocząć rewitalizację trasy Rybnik – Wodzisław Śląski – Chałupki.
PLK wybrały już najkorzystniejszą ofertę firmy, która zajmie się tym zadaniem. Do przetargu stanęło 11 firm, zaś wybór padł na najkorzystniejszą ofertę konsorcjum firm: Rubau Polska, Construcciones Rubau, Rover Alcisia z Hiszpanii. Przewiduje się, że zakończenie całej procedury przetargowej, to jest podpisanie umowy z wykonawcą, nastąpi na przełomie kwietnia i maja.
Rozpoczęcie prac na tym odcinku planowane jest na przełomie maja i czerwca. Wartość całego projektu realizowanego z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko to 159,7 mln zł (netto) w tym dofinansowanie z Unii Europejskiej – 98 mln zł.
Końcowym efektem tych prac będzie likwidacja ograniczeń prędkości i przywrócenie prędkości rozkładowej 80km/h. Realizacja projektu umożliwi również wznowienie ruchu pociągów pasażerskich na odcinku Wodzisław Śląski – Chałupki, który z powodu złego stanu infrastruktury został zawieszony w rozkładzie jazdy 2012/2013. Zakończenie inwestycji planuje się na koniec 2015 r.
Oprac. (woj)
Przebudowa dworców w ramach projektu obejmie perony na 3 stacjach: Rybnik Towarowy, Wodzisław Śląski, Olza oraz na 6 przystankach: Rybnik Rymer, Radlin Obszary, Radlin, Czyżowice, Bełsznica, Rudyszwałd. Perony zostaną podwyższone do wysokości 0,76 m. Przebudowane perony będą oświetlone i wyposażone m.in w wiaty dla podróżnych, zegary, megafony do zapowiadania pociągów a dodatkowo na stacjach monitoring.
Najważniejsze założenia rewitalizacji obejmą:
• kompleksową wymianę 32 km torów na całej trasie,
• wymianę 39 szt. rozjazdów,
• przebudowę peronów na wyższe wraz z przystosowaniem ich dla potrzeb osób niepełnosprawnych,
• przebudowę oraz zmianę kategorii 24 przejazdów kolejowych (nie będzie przejazdów niestrzeżonych, wszystkie przejazdy będą oświetlone),
• przebudowę 22,4 km sieci trakcyjnej.