Ulica Polna może być jednokierunkowa
Wciąż nie wiadomo w jaki sposób ulica zostanie przebudowana i czy miejsc parkingowych ubędzie czy też... przybędzie.
Ubiegłotygodniowe spotkanie Mirosława Lenka, urzędników i inż. Kazimierza Kasztana (wykonał na zlecenie miasta warianty prac na ul. Polnej) z mieszkańcami nie przyniosło rozstrzygnięcia co do przyszłego kształtu drogi.
Trzy warianty
Miasto ze swojej strony, za pośrednictwem inż. Kasztana, zaprezentowało mieszkańcom trzy warianty drogi – remontowy, ze ścieżką rowerową i bez ścieżki przy jednoczesnym zwężeniu jezdni (szczegóły w ramce obok tekstu). Inżynier dodał również, że obecnie 90% kierowców parkuje samochody z naruszeniem obowiązujących przepisów.
... a może skośnie?
Początkowo przybyłym na spotkanie w magistracie mieszkańcom nie spodobał się żaden z zaproponowanych wariantów – większość chciała, aby przez zabranie części zieleńca po stronie wysokiej zabudowy umożliwić parkowanie skośne.
Mirosław Lenk wyjaśnił, że opracowane warianty dotyczą terenu należącego do gminy, a zieleniec do gminy nie należy – jego właścicielem jest PGL Dom. Dodał, że jeśli mieszkańcy chcieliby takiego rozwiązania, musieliby sami w ramach wspólnoty prowadzić rozmowy z PGL-em, tak jak robi się to na osiedlach w innych częściach miasta.
Brak decyzji
Podczas spotkania mieszkańcy zmieniali zdanie co do wyboru wariantu remontu/przebudowy ulicy Polnej, dochodząc nawet do nowego rozwiązania, w myśl którego ulica Polna byłaby jednokierunkowa, miejsc parkingowych byłoby więcej, a miejsca starczyłoby nawet na ciąg pieszo-rowerowy.
Przez chwilę ta opcja przypadła do gustu większości mieszkańców, jednak ostatecznie nie zdecydowano się na nią, powracając do wariantu trzeciego (bez ścieżki rowerowej)... Prezydent zaproponował głosowanie, jednak i ten pomysł nie przeszedł – m.in. ze względu na porę spotkania (rozpoczęło się o godz. 15.30), a co za tym idzie stosunkowo nieliczny udział zainteresowanych problemem mieszkańców (z nadreprezentacją mieszkańców niskiej zabudowy).
Ostatecznie zdecydowano się zorganizować jeszcze jedno spotkanie (17.06.15, godz. 16.30).
Wojtek Żołneczko
Warianty przebudowy ulicy Polnej
1. Remont ulicy i przebudowa jej fragmentu przy ul. Opawskiej – liczba miejsc parkingowych taka jak obecnie (11),
2. Zwężenie szerokości jezdni do 5,5 m i dodanie ciągu pieszo-rowerowego po stronie niskiej zabudowy, po stronie wysokiej zabudowy 30 miejsc parkingowych,
3. Zwężenie jezdni do 5 m, przebudowa chodnika po stronie niskiej zabudowy oraz wykonanie zatok parkingowych po drugiej stronie ulicy, co w sumie daje 40 miejsc parkingowych (wariant bez ścieżki rowerowej)
4. Przebudowa ulicy – budowa ciągu pieszo-rowerowego po stronie niskich domków, wyznaczenie miejsc parkingowych po stronie wysokiej zabudowy oraz wprowadzenie jednokierunkowej organizacji ruchu, co w sumie da 60 miejsc parkingowych (wariant dodatkowy, zaproponowany w trakcie spotkania).