ITT dla domu i biznesu: Telewizja, Internet i telefon w jednym pakiecie
Od dłuższego czasu obserwujemy wzrost popularności pakietów łączących różne usługi telekomunikacyjne. Eksperci podkreślają, że można dużo zaoszczędzić, decydując się na zakup pakietu obejmującego telewizję, internet i telefon. Na polskim rynku działa kilku dużych dostawców oraz lokalne firmy, które prześcigają się w wymyślaniu połączonych pakietów, często promocyjnych. Czy to się opłaca?
Zakup dwóch lub trzech usług w pakiecie pozwala zmniejszyć w domowym budżecie wydatki na telewizję, internet i telefon. Jedna faktura to wygoda opłacania rachunków, a jedna umowa to możliwość swobodnej zmiany dostawcy po zakończeniu kontraktu.
Dzisiaj dostawcy telewizji świadczą usługi internetowe, a operator komórkowy sprzedaje energię elektryczną i produkty bankowe. Czyżby świat stanął na głowie? Wręcz przeciwnie. Rozszerzanie portfolio usług i wchodzenie na nowe rynki to doskonale przemyślana polityka, która pozwala operatorom zwiększać przychody ze sprzedaży usług, a jednocześnie skuteczniej przywiązywać klientów do marki. Nie dziwi więc fakt, że coraz więcej operatorów decyduje się na wprowadzenie ich do swojej oferty. Takie pakiety znajdziemy w ogólnopolskich firmach: Orange, Vectra, UPC, Cyfrowy Polsat i Plus. Również lokalni operatorzy mają bogatą ofertę w tym zakresie.
Plusy i minusy
Korzystanie z oferty łączonej ma oczywiście swoje plusy i minusy, a poniżej postaramy się przedstawić najważniejsze z nich. Na uwagę zasługuje przede wszystkim jeden rachunek za wszystkie usługi, a więc wygoda opłacania i oszczędność kosztów. Z tym wiąże się finalnie niższa kwota abonamentu zgodnie z zasadą - zamów więcej, a dostaniesz wysoki rabat na abonament, pakiet opcji dodatkowych oraz nowoczesny sprzęt w niższej cenie.
Wszystkie formalności załatwiamy w jednym miejscu i nie musimy zaprzątać sobie głowy okresami ważności umów, bo we wszystkie najważniejsze usługi zaopatruje nas jeden operator. Zakup dwóch, trzech lub większej liczby usług w pakiecie wymaga również podpisania jednej umowy z jedną datą zakończenia kontraktu. Kiedy nadejdzie ten dzień, możemy swobodnie myśleć o przeniesieniu usług do innego operatora, nie czekając na zakończenie wszystkich umów terminowych.
Wariant pakietowy ma jednak przynajmniej dwa znaczące mankamenty. Po pierwsze, wiążąc wszystkie najważniejsze usługi z jednym operatorem uzależniamy się od niego. Jeśli dodamy do tego okres trwania umowy, czyli w większości przypadków 24 miesiące – możemy stracić na ten czas szansę na wybranie być może lepszych rozwiązań u innych operatorów.
Drugim problemem jest fakt, że ciężko znaleźć operatora, który zaoferuje nam wszystko w najlepszej cenie. Przypuśćmy, że korzystamy z pakietu łączonego i narzekamy tylko na Internet czy telewizję – wtedy zmiana operatora usług może być problematyczna. Dlatego każdy z nas powinien przekalkulować sobie – czy mu się to opłaca zgodnie z własnymi potrzebami.
Multum możliwości do wyboru
Dziś wielu graczy ogólnopolskich i lokalnych prześciga się oferowaniu pakietów łącznych. Nie sposób jednak wskazać najlepszych rozwiązań na rynku. Może się np. okazać, że w pakiecie łączącym telefonię komórkową i internet mobilny, najkorzystniejszą ofertę zaproponuje ten operator, który w innych wariantach łączonych będzie zupełnie nieatrakcyjny. Dlatego nie można jednoznacznie określić, który operator oferuje obecnie najlepsze pakiety łączone. Znalezienie dla siebie optymalnej oferty łączącej kilka usług wymaga porównania cen i zakresów proponowanych przez poszczególnych operatorów. Zaniedbanie analizy rynku operatorów telekomunikacyjnych naraża nas na wydanie znacznie większych pieniędzy, czego często nie jesteśmy nawet świadomi.
Czy takie rozwiązania się opłacają?
Ja widać pakietowe rozwiązania usług teleinformatycznych mają spor plusów, ale też kilka minusów. Jednak połączone opcje dostawy różnych usług są zdecydowanie korzystniejsze dla klienta niż polowanie na pojedyncze okazje, chociażby na etapie samych opłat aktywacyjnych, gdzie w pakietowym rozwiązaniu płacimy tylko raz. Dodatkowo usługi sprzedawane w pakiecie są zawsze tańsze od tych samych usług sprzedawanych pojedynczo bo to opłaca się obydwu stronom – zarówno klientowi jak i dostawcy. Jedyne co my musimy zrobić to wybrać taką opcję, która najlepiej odpowiada naszym potrzebom.
Oprac. (mk)
Plusy pakietów 3 in 1:
+ jeden rachunek
+ atrakcyjne rabaty
+ jedna umowa
+ formalności w jednym miejscu
+ ta sama data zakończenia wszystkich usług
+ swobodna zmiana dostawcy po zakończeniu umowy