Czy nowe rury i grodzenie terenu oznaczają początek budowy ronda przy „Mechaniku”?
Na skrzyżowaniu ulic Armii Krajowej i Bosackiej w Raciborzu zaczęto grodzić teren. Gromadzone są tam również materiały instalacyjne. Zapytaliśmy w Zarządzie Dróg Wojewódzkich czy oznacza to początek przebudowy skrzyżowania. Oto co ustaliliśmy.
Rzecznik Prasowy ZDW w Katowicach Ryszard Pacer przyznał, że wykonawca przebudowy skrzyżowania szykuje się do rozpoczęcia prac, jednak inwestycja nadal czeka na zatwierdzenie projektu organizacji ruchu. – Mamy informację, że przedsiębiorstwo wodociągowe przygotowuje się do wymiany i przełożenia instalacji, co było wcześniej uzgodnione. Domyślam się, że to mogą być ich przygotowania. Mają być prowadzone przewierty pod drogą – odpowiedział nam R. Pacer.
Postanowiliśmy potwierdzić te przypuszczenia u źródła. Zapytaliśmy w Wodociągach Raciborskich, czy prace przy „Mechaniku” faktycznie są realizowane na zlecenie spółki z Raciborza.
– Tak. Prace, które rozpoczynają się przy „Mechaniku” są realizowane na zlecenie Wodociągów Raciborskich Sp. z o.o. Prace te są związane z przebudową skrzyżowania. Rozpoczynamy od przebudowy infrastruktury w miejscach, w których nie ma potrzeby zatwierdzenia projektu organizacji ruchu. Całkowity koszt prac związanych z przebudową skrzyżowania, w zakresie działalności naszej Spółki, wyniesie 376 000 zł netto – odpowiedział nam Michał Ziółkowski, prezes Wodociągów Raciborskich.
Tytułem uzupełnienia dodajmy, że przebudowa skrzyżowania ulic Armii Krajowej i Bosackiej w Raciborzu, o której wspominają rzecznik Zarządu Dróg Wojewódzkich w Katowicach oraz prezes Wodociągów Raciborskich, to inwestycja drogowa realizowana przez ZDW. Ulice Armii Krajowej i Bosackiej znajdują się w ciągu dróg wojewódzkich DW 919 oraz DW 935. Przebudowa skrzyżowania tych dróg ma doprowadzić do powstania ronda. Inwestycja będzie kosztować 11,581 mln zł. Wykona ją firma Drog-Bud z Lubojenki pod Częstochową. Realizacja przedsięwzięcia miała rozpocząć się w zeszłym roku, a zakończyć w listopadzie tego roku, jednakże przedłużające się oczekiwanie na zatwierdzenie projektu organizacji ruchu prawdopodobnie przełoży się na opóźnienie terminu zakończenia inwestycji.
(żet)