Nowe logo dla Raciborza. Nowoczesne, lekkie i ma 88 lajków od grafików z Polski
Lucyna Siwek, rzeczniczka magistratu, zaprezentowała radnym miejskim propozycję nowego logotypu. Na sesji wystąpił też jego autor Zbigniew Góral. Logo jest oparte na herbie miasta. – Bo taki jest trend – tłumaczył grafik.
Racibórz od września nie miał żadnego logotypu, bo rada miasta podjęła decyzję o rezygnacji z dotychczasowego. W lutym tego roku ówczesny naczelnik wydziału informacji i promocji Marcin Wojnarowski rozpoczął prace nad nowym logotypem. Zlecono je Zbigniewowi Góralowi – grafikowi z Raciborza. – Logo ma szersze zastosowanie niż herb. To początek budowania marki Raciborza i działań promocyjnych na rzecz miasta – mówiła na sesji Lucyna Siwek, rzeczniczka magistratu.
Bazą dla nowego logotypu został herb Raciborza, jako czytelny znak.
Autor logo – Z. Góral wyjaśnił, że przy braku hasła promującego miasto, trzeba było się trzymać jego herbu. – Logo jest nowoczesne, lekkie. Zyskało dobre oceny w opiniach grafików z całej Polski, na forum „Grafmanowe pogaduchy” dostało 88 lajków – poinformował radnych na zdalnej sesji.
Na posiedzeniu pochwalił je Stanisław Borowik, powołując się na rozmowę z autorem plakatów Memoriału Strażackiego. – To jest awangarda. Już nie robi się logo z kolorowymi cekinami. Takie znaki są tworzone w USA i Europie Zachodniej – podkreślał rajca.
Zuzanna Tomaszewska stwierdziła, że nowe logo kojarzy się z nowoczesnością.
Anna Ronin powiedziała: miejmy to! Racibórz stać na profesjonalizm.
Nawet Marian Czerner, który w komisji budżetowej opiniował negatywnie projekt, na sesji wytłumaczył, że choć wówczas logo nie przemówiło do niego, to prezentacja Lucyny Siwek na sesji przekonała go do niego. – Fajnie współgra z otoczeniem, jest bardzo odpowiednie – podkreślił.
Projekt uchwały wprowadzający nowe logo miasta zyskał poparcie 18 radnych, przy braku głosów przeciwnych.
(ma.w)