Nowiny.pl
Nowiny.pl Regionalny Portal Informacyjny. Codzienny serwis newsowy z terenu Subregionu Zachodniego woj. śląskiego (powiat raciborski, wodzisławski, rybnicki, jastrzębski i żorski).
JastrzebieOnline.pl
JastrzebieOnline.pl JastrzebieOnline.pl to najczęściej odwiedzany portal z Jastrzębie-Zdroju. Codziennie tysiące mieszkańców miasta dowiaduje się od nas o wydarzeniach dziejących się w Jastrzębiu.
eZory.pl
eZory.pl eZory.pl to nowy portal o Żorach stworzony z myślą o dostarczaniu najświeższych i aktualnych informacji lokalnych dla mieszkańców Żor, dotyczących wydarzeń kulturalnych, społecznych, sportowych oraz ważnych informacji miejskich.
AgroNowiny.pl
AgroNowiny.pl Regionalny portal dla rolników. Najnowsze Wiadomości dla rolników, ceny i fachowe porady. Produkcja rolna, hodowla, uprawy, aktualne cenniki rolnicze, technika rolnicza, prawo i agrobiznes.
HistoriON.pl
HistoriON.pl HistoriON to portal dla pasjonatów lokalnej historii. Odkryj fascynującą historię naszego regionu - ciekawe artykuły, wydarzenia, ikony PRL-u, kartka z kalendarza, bohaterowie lokalni, ludzie tej ziemi i biografie na nowym portalu HistoriON.pl
Praca.nowiny.pl
Praca.nowiny.pl Regionalny serwis z ogłoszeniami o pracę oraz informacjami w rynku pracy. Łączymy pracowników i pracodawców w całym regionie.
RowerON
RowerON Projekt „RowerON – wsiadaj na koło, będzie wesoło” to promocja regionu, jego walorów przyrodniczo-kulturowych, infrastruktury rowerowej oraz zachęcenie mieszkańców do aktywnego i zdrowego spędzania czasu.
InspiratON
InspiratON Projekt edukacyjno-medialny „InspiratON – Czas na Zawodowców”, który pomaga uczniom wybrać dobrą szkołę, ciekawy zawód, a potem znaleźć pracę lub założyć własną firmę.
Kupuję - smakuję
Kupuję - smakuję Projekt „Kupuję - smakuję. Wybieram polskie produkty” promujący lokalnych i regionalnych producentów żywności oraz zakupy polskich produktów.
Sport.nowiny.pl
Sport.nowiny.pl Serwis sportowy z regionu. Piłka nożna, siatkówka, koszykówka, biegi. Wyniki, tabele, zapowiedzi.
Sklep.nowiny.pl
Sklep.nowiny.pl Sklep.Nowiny.pl powstał w odpowiedzi na coraz szersze potrzeby naszych czytelników i mieszkańców regionu. Zapraszamy na zakupy wyjątkowych limitowanych produktów!
Instytut Rozwoju Inspiraton
Instytut Rozwoju Inspiraton Instytut powołaliśmy do życia w odpowiedzi na rosnące zapotrzebowanie na przystępne kursy online rozwijające kompetencje zawodowe. Naszą misją jest tworzenie kursów wspierających rozwój kariery naszych kursantów.
Numer: 2 (1497) Data wydania: 12.01.21
Czytaj e-gazetę

Wacławczyk zrealizuje w magistracie zamysł Fity

Nowy zastępca prezydenta Polowego – Dawid Wacławczyk wdroży w życie plany, których nie udało się zrealizować jego poprzednikowi – Michałowi Ficie. Chodzi o wzmocnienie działań promocyjnych Raciborza w ramach struktury urzędu miasta.

Gdy Michał Fita żegnał się z podwładnymi 30 listopada ubiegłego roku napisał na swoim Facebooku, że zależało mu na wyodrębnieniu z wydziału edukacji referatu lub biura Promocji, Kultury, Sportu i Turystyki. – Celem było stworzenie komórki, która zajmowałaby się promocją miasta również poza regionem poprzez imprezy kulturalne, sportowe, promocję naszych atrakcji turystycznych, a także promocję ludzi związanych z tą szeroko rozumianą branżą – przekazał były koalicjant Dariusza Polowego.

Gdy ukazało się zarządzenie prezydenta o zmianach w urzędzie miasta i powołaniu w nim nowego wydziału promocji, M. Fita powiedział nam, że cieszy go to rozwiązanie i żałuje jedynie tego, że D. Polowy musiał dojrzewać do tej decyzji przez 2 lata kadencji. – Mówiłem o takiej zmianie od początku pracy w urzędzie. Wskutek rozmów o tym w gronie koalicji powstał w 2019 roku schemat organizacyjny urzędu z charakterystyczną przerywaną linią kompetencyjną biegnącą od zajmowanego przeze mnie stanowiska do wydziału edukacji, kultury i sportu i zajmowałem się projektami z tego obszaru – zauważył były wiceprezydent. Nadzorował m.in. organizację Dni Raciborza, plany rozbudowy ścieżek rowerowych, modernizacji lodowiska i budowy boiska na Srebrnej. Przypomnijmy, że prezydent Polowy wskazał jako powód zmian w strukturze urzędu własne doświadczenia z pracy w nim w ciągu dwóch lat jak i wysokie kompetencje i doświadczenie nowej naczelniczki wydziału promocji Karoliny Kunickiej (przez wiele lat prowadziła komórkę o podobnym zakresie w starostwie).

W swoim exposè z 4 stycznia wiceprezydent Dawid Wacławczyk oznajmił, że wśród pierwszoplanowych celów wydziału „promocji, kultury, turystyki i sportu”, którego powstanie przyjmuje z satysfakcją i zadowoleniem, będzie znalezienie nowej formuły promocji miasta.

Jeszcze przed ogłoszeniem Wacławczyka nowym „wice”, ten mówił nam, że zmiany w urzędzie, jakich dokonał pod koniec 2020 roku D. Polowy są zgodne z wcześniejszymi postulatami RSS Nasze Miasto. – Jeszcze za pracy Michała Fity w urzędzie rozmawiałem z nim o tym i zgadzaliśmy się, że kultura, rekreacja i sport powinny być częścią strategii promocyjnej miasta, że trzeba dobrze zadbać o promocję wydarzeń kulturalnych, sportowych i tego co się dzieje w turystyce w Raciborzu – stwierdził D. Wacławczyk.

Wiceprezydent przyznał przy tym, że „miejska oświata to smok o siedmiu głowach, który wszystko zjada” i „edukacja przy swoich 1000 problemach spychała w wydziale resztę spraw zawsze na bok”. – A przecież Miasto powinno się chwalić się swoją kulturą, osiągnięciami sportowymi, walorami turystycznymi. One mają bezpośrednie połączenie z promocją. Tymczasem kultura była w urzędzie zawsze dopiero za oświatą – przekazał nam D. Wacławczyk. Gdy zwróciliśmy uwagę, że w przeszłości – za prezydentury Mirosława Lenka – magistrat miał odrębną komórkę od promocji miejskiej, nowy zastępca Polowego stwierdził, że niewiele poza organizacją Jarmarku Bożonarodzeniowego kojarzy mu się z jej działalnością.

– To nie był taki prawdziwie porządny wydział, tylko niewielki referat – zaznaczył D. Wacławczyk, który był wtedy radnym miejskim. Dodał, że podobnie jak obecnie raciborski urząd działa jego odpowiednik w Rybniku.

Zdaniem wiceprezydenta właściwe jest również rozgraniczenie w urzędzie działań informacyjnych na temat pracy prezydenta miasta od promowania reszty aktywności miejskich. Dlatego przywrócenie modelu z biurem obsługującym Dariusza Polowego (rzeczniczka z zastępcą i sekretarkami) to dobre rozwiązanie. – Promocja Miasta i promocja działań prezydenta miasta powinny być odrębne – podsumował Wacławczyk.

(ma.w)