Poczta Polska i Bank Pocztowy o sprawie listonoszki z Raszczyc
W poprzednim numerze „Nowin Raciborskich” opisaliśmy sprawę listonoszki z Raszczyc, która latami okradała nieświadomych niczego seniorów z Raszczyc i Żytnej. Poszkodowanych jest co najmniej kilkanaście osób. Wielu z nich straciło oszczędności życia, a niektórzy mają do spłacenia zaciągnięte przez listonoszkę kredyty.
Zwróciliśmy się do Poczty Polskiej oraz Banku Pocztowego, aby zajęły stanowiska w tej sprawie. Oto, co odpowiedzieli nam rzecznicy tych podmiotów.
Sprawa na pewno zostanie wyjaśniona
Bartosz Trzciński, rzecznik prasowy Banku Pocztowego:
Ściśle współpracujemy z policją, dokonane zostało zgłoszenie o możliwości popełnienia przestępstwa. Z podejrzaną listonosz dyscyplinarnie rozwiązano umowę o pracę, a sprawa jest teraz dokładnie badana przez właściwe organy w celu jej wyjaśnienia.
Przykro nam z powodu tego, co spotkało Klientów. Mimo najlepszych procedur bezpieczeństwa stosowanych przez banki, w opisanej sytuacji wiele wskazuje na działanie niezgodne z obowiązującymi procedurami, świadczonymi usługami, nadużycie zaufania i dobrych relacji – a więc postępowanie pozostające w sprzeczności ze standardami, których oczekujemy od osób współpracujących z bankiem.
Każdy zgłoszony przez Klientów przypadek będzie analizowany indywidualnie – przypominamy o możliwości zgłaszania reklamacji w formie elektronicznej, telefonicznej i papierowej. Ponadto obie instytucje i policja dokładają wszelkich starań, by w razie udowodnienia przestępstwa w opisanej przez Pana kwestii to winny poniósł konsekwencje i związane z tym koszty.
Sprawa na pewno zostanie wyjaśniona.
Pracownicy poniosą konsekwencje
– Daniel Witowski, rzecznik prasowy Poczty Polskiej S.A.:
Poczta Polska pragnie wyraźnie podkreślić, że tego typu działania pracowników traktuje jako wysoce naganne i nieakceptowalne.
Spółka natychmiast po wykryciu nieprawidłowości podjęła decyzję o powiadomieniu odpowiednich służb oraz dyscyplinarnym zwolnieniu listonoszki.
Ponadto wdrożono czynności wyjaśniające, realizowane przez wewnętrzne służby kontrolne. W toku tych działań, obejmujących Urząd Pocztowy Kuźnia Raciborska, wykryto nieprawidłowości, które sprzyjały procederowi kradzieży cudzych pieniędzy. Pracownicy placówki, którzy nie stosowali się do obowiązujących procedur, czym nieświadomie ułatwiali działalność przestępczą listonoszki, poniosą konsekwencje.
Poczta Polska pragnie przeprosić wszystkich Klientów, którzy ucierpieli na skutek działalności oszustki i których zaufanie do Spółki zostało nadszarpnięte.
Pragniemy zapewnić, że dokładnie badamy przedmiotową sprawę, aby udoskonalić sposób egzekwowania obowiązujących procedur, co przyczyni się do wyeliminowania podobnych sytuacji w przyszłości. Jesteśmy także w stałym kontakcie z odpowiednimi służbami, by wyjaśnić wszelkie okoliczności tego procederu i pociągnąć do odpowiedzialności oszustkę, która wykorzystując zawód zaufania publicznego oraz zaufanie klientów i współpracowników, dokonywała kradzieży pieniędzy.
(żet)