Specjalny zespół opiekunów personalnych wspiera pracowników
W firmie Eko-Okna z myślą o potrzebach pracowników powstał nowy dział. To opiekunowie personalni – dedykowani specjaliści, do których można zgłaszać się z różnymi, nawet osobistymi, problemami.
Problemy osobiste przekładają się na życie zawodowe, dlatego opiekunowie pomagają w różnych sytuacjach. Częste są konflikty, które w firmie zatrudniającej ponad 10 tysięcy pracowników, są nieuniknione. – Podchodzimy indywidualnie do każdej sytuacji, analizujemy ją razem z zespołem i szukamy najlepszego wyjścia. Nasze działania mają na celu to, żeby każdy czuł się w pracy dobrze – tłumaczy Zuzanna Mazur, opiekunka personalna.
Wsparcie nowych pracowników
Pierwsze dni w nowej pracy to stresujący czas. Opiekunowie pomagają przejść przez proces adaptacji i pytają o niego w anonimowych ankietach. – Dla nas to bardzo cenne informacje. Dzięki nim wiemy, jak jeszcze lepiej wprowadzać nowego pracownika w środowisko firmy – tłumaczy Magdalena Konieczny, opiekunka personalna.
Empatia i otwartość
Jakimi cechami musi charakteryzować się opiekun personalny? – Empatią i ludzkim spojrzeniem na drugiego człowieka. Musimy być otwarci, nie możemy się bać rozmawiać z drugą osobą. Ważne są też obiektywizm, poufność, opanowanie, spokój i cierpliwość – tłumaczy Monika Zając, opiekunka personalna.
Co daje im energię?
Ich praca nie należy do łatwych, ponieważ każdego dnia mierzą się z trudnymi sytuacjami. – Tu się dzieje dobro, ono wraca i promienieje nie tylko na całą firmę i pracujące w niej zespoły, ale też na osoby spoza. To powoduje, że to zajęcie to dla nas nie tylko praca, ale i pasja – podsumowuje Marek Golasz, trener rozwoju osobistego. Adam Wita