Kampania po taniości. Klima spytał Polowego o koszt jego bilbordów
3000 zł (netto) kosztowała kampania bilbordowa z uśmiechniętym prezydentem Dariuszem Polowym składającym życzenia świąteczne, czy też informującym o rozbudowie miejskiego basenu. Taką odpowiedź na temat kosztów otrzymał radny Piotr Klima, pytając o tworzone w mieście bilbordy ze zdjęciem prezydenta Raciborza – te dotychczasowe jak i planowane. Wizerunek Polowego pojawił się na 9 miejskich tablicach i od okresu świątecznego nadal towarzyszy raciborzanom.
– Bilbordy są jednym z narzędzi marketingowych i promocyjnych, wykorzystywanych do informowania mieszkańców Miasta Racibórz na temat podejmowanych działań miejskich. Miasto w swoich zasobach posiada 9 tablic (z czego dwie są dwustronne) – odparł D. Polowy na zapytanie rajcy.
Kampania billboardowa to koszt ok. 3000 zł netto. Na kwotę składa się wydruk oraz montaż.
– Projekt billboardów na ogół przygotowywany jest przez pracowników Urzędu Miasta, w ramach ich obowiązków. Nie ma innych kosztów związanych z realizacją usługi – nadmienił prezydent.
Dodał, że konsultacje społeczne w tym zakresie nie odbyły się, ponieważ działania promocyjne nie podlegają takiemu obowiązkowi.
– Ze swojej strony zapewniam, że w Urzędzie Miasta pracują fachowcy i ich kompetencje, bogate doświadczenie oraz zakres wiedzy gwarantują poprawne wykonywanie swoich obowiązków – podsumował Polowy.
Radny Klima ponowił pytanie o koszty kampanii, wskazując, że poza bilbordami są jeszcze inne nośniki przekazu prezydenta. Spytał też o tablicę przy remontowanym dworcu PKP. – Na sesjach mówiłem kilkakrotnie o potrzebie wykorzystania tych miejsc pod ważne kampanie społeczne. Reklamowanie się prezydenta miasta ukazującego swą postać, często podświetloną w porze wieczornej i w nocnej nie świadczy dobrze o naszym samorządzie i osobie prezydenta – uważa radny niezależny.
(m)