W skrócie
W skrócie.
Promocja: Budowanie pozytywnego wizerunku
Opozycja w radzie miasta kolejny raz skrytykowała zwiększenie wydatków budżetowych na Biuro Prezydenta Miasta z 70 000 zł na 124 700 zł. Zdaniem rajców, większość tych nakładów poszło na bilbordy oraz autopromocję prezydenta Raciborza. Swego szefa bronił zastępca Dominik Konieczny. Podkreślił, że zadaniem BPM jest skuteczne informowanie o projektach miejskich. W tych kosztach zawierane są umowy z lokalnymi mediami, finansowane pakiety dla gości Miasta, organizowane konferencje prasowe, kupowane kartki świąteczne i zamawiane usługi gastronomiczne. – Jaka autopromocja? To budowanie pozytywnego wizerunku Raciborza – oznajmił na sesji D. Konieczny.
Drogownictwo: Starają się o 57 mln zł
Powiat Raciborski ruszył z wnioskami o dofinansowanie dla jednostek samorządu terytorialnego do zadań inwestycyjnych, mających na celu przeciwdziałanie COVID-19 na zadania pn.: I ,,Przebudowa dróg powiatowych nr 3502S, 3503S oraz 3504 na terenie Gminy Pietrowice Wielkie i Gminy Rudnik’’ o łącznej długości ponad 14 km. Przewidywana wartość inwestycji to 50 mln zł z tego kwota wnioskowanego dofinansowania to 49 mln zł. Planowana jest też ,,Przebudowa dróg powiatowych nr 3523S i 3524S w Gminie Rudnik na terenie obrębów ewidencyjnych Rudnik i Strzybnik’’. Chodzi o odcinek ok. 4,4 km drogi.Przewidywana wartość inwestycji to 8 163 000 mln zł, w tym zawnioskowano o prawie 8 mln zł dofinansowania.