Do 2030 roku wymienią tory między Kędzierzynem a Chałupkami. Przebudowę czeka stacja Racibórz
W rok po oddaniu do użytku nowego dworca PKP ma być zaprojektowana kompleksowa przebudowa stacji kolejowej w Raciborzu.
PKP PLK planuje przebudowę stacji Racibórz w ramach modernizacji linii kolejowej Kędzierzyn-Koźle – Chałupki. Jak podaje Polskie Linie Kolejowe roboty budowlane mają ruszyć za parę lat, kolej szuka możliwości sfinansowania realizacji inwestycji.
Z informacji podawanych w mediach przez PKP PLK wynika, że obecnie realizowane są prace projektowe dla odcinka linii kolejowej Kędzierzyn-Koźle – Chałupki. Projekt zawierać będzie też zmiany na stacji w Raciborzu. Zakres dokumentacji projektowej zakłada kompleksową przebudowę stacji Racibórz i dostosowanie jej do obsługi osób o ograniczonej możliwości poruszania się. Zakończenie prac projektowych planowane jest na drugi kwartał 2025 roku. Roboty budowlane mogłyby być realizowane w latach 2027-2030, po zapewnieniu finansowania, w ramach zadania „Prace na ciągu E 59 – linia kolejowa nr 151 Kędzierzyn Koźle – Chałupki, wraz ze stacją Kędzierzyn Koźle. Mają powstać nowe przystanki kolejowe: Racibórz Ostróg i Racibórz Fabryczny.
PKP PLK zapowiada, że na liczącej 54 km trasie planowana jest wymiana torów i sieci trakcyjnej. Pozwoli zwiększyć prędkości pociągów ze 120 do 160 km/h dla składów pasażerskich i do 120 km/h dla towarowych. Realizacja projektu ma mieć pozytywny wpływ na wybór kolei jako ekologicznego i konkurencyjnego środka transportu. Dzięki kontynuacji inwestycji, na tory będą mogły wyjechać dłuższe pociągi towarowe do 750 m. Przebudowa obiektów inżynieryjnych umożliwi też przejazdy cięższym składom, co zwiększy efektywności kolejowego transportu.
(red)