Nowiny.pl
Nowiny.pl Regionalny Portal Informacyjny. Codzienny serwis newsowy z terenu Subregionu Zachodniego woj. śląskiego (powiat raciborski, wodzisławski, rybnicki, jastrzębski i żorski).
JastrzebieOnline.pl
JastrzebieOnline.pl JastrzebieOnline.pl to najczęściej odwiedzany portal z Jastrzębie-Zdroju. Codziennie tysiące mieszkańców miasta dowiaduje się od nas o wydarzeniach dziejących się w Jastrzębiu.
eZory.pl
eZory.pl eZory.pl to nowy portal o Żorach stworzony z myślą o dostarczaniu najświeższych i aktualnych informacji lokalnych dla mieszkańców Żor, dotyczących wydarzeń kulturalnych, społecznych, sportowych oraz ważnych informacji miejskich.
AgroNowiny.pl
AgroNowiny.pl Regionalny portal dla rolników. Najnowsze Wiadomości dla rolników, ceny i fachowe porady. Produkcja rolna, hodowla, uprawy, aktualne cenniki rolnicze, technika rolnicza, prawo i agrobiznes.
HistoriON.pl
HistoriON.pl HistoriON to portal dla pasjonatów lokalnej historii. Odkryj fascynującą historię naszego regionu - ciekawe artykuły, wydarzenia, ikony PRL-u, kartka z kalendarza, bohaterowie lokalni, ludzie tej ziemi i biografie na nowym portalu HistoriON.pl
Praca.nowiny.pl
Praca.nowiny.pl Regionalny serwis z ogłoszeniami o pracę oraz informacjami w rynku pracy. Łączymy pracowników i pracodawców w całym regionie.
RowerON
RowerON Projekt „RowerON – wsiadaj na koło, będzie wesoło” to promocja regionu, jego walorów przyrodniczo-kulturowych, infrastruktury rowerowej oraz zachęcenie mieszkańców do aktywnego i zdrowego spędzania czasu.
InspiratON
InspiratON Projekt edukacyjno-medialny „InspiratON – Czas na Zawodowców”, który pomaga uczniom wybrać dobrą szkołę, ciekawy zawód, a potem znaleźć pracę lub założyć własną firmę.
Kupuję - smakuję
Kupuję - smakuję Projekt „Kupuję - smakuję. Wybieram polskie produkty” promujący lokalnych i regionalnych producentów żywności oraz zakupy polskich produktów.
Sport.nowiny.pl
Sport.nowiny.pl Serwis sportowy z regionu. Piłka nożna, siatkówka, koszykówka, biegi. Wyniki, tabele, zapowiedzi.
Sklep.nowiny.pl
Sklep.nowiny.pl Sklep.Nowiny.pl powstał w odpowiedzi na coraz szersze potrzeby naszych czytelników i mieszkańców regionu. Zapraszamy na zakupy wyjątkowych limitowanych produktów!
Instytut Rozwoju Inspiraton
Instytut Rozwoju Inspiraton Instytut powołaliśmy do życia w odpowiedzi na rosnące zapotrzebowanie na przystępne kursy online rozwijające kompetencje zawodowe. Naszą misją jest tworzenie kursów wspierających rozwój kariery naszych kursantów.
Numer: 19 (223) Data wydania: 04.05.04

Wypadli całkiem przyzwoicie

Połowa osób, korzystających z usług miejscowego magistratu, jest zadowolona z pracy zatrudnionych tam urzędników - wynika z badań przeprowadzonych przez Ruch na Rzecz Praworządności i Rozwoju Ziemi Wodzisławskiej.
Ankietę przeprowadzano od lutego do marca na próbnie 500 losowo wybranych mieszkańców. Jej opracowaniem zajęła się Justyna Laube, natomiast o wykonanie badania w terenie zadbali wolontariusze i pracownicy stowarzyszenia. Wśród respondentów większość stanowiły kobiety (58,8 proc.). Zdaniem Henryka Sochy, prezesa Ruchu na Rzecz Praworządności i Rozwoju Ziemi Wodzisławskiej, głównym celem przedsięwzięcia było znalezienie najskuteczniejszych metod efektywnego funkcjonowania urzędu z jednoczesną eliminacją zachowań niepożądanych. Dobra ocena urzędników wystawiona przez naszych respondentów nie świadczy o tym, że ciągłe doskonalenie obsługi mieszkańców nie jest potrzebne - dodaje. Z wyników przeprowadzonych badań wynika, że najczęściej odwiedzamy Wydział Obywatelski oraz Finansowo-Budżetowy, a także Wydział Geodezji i Gospodarki Nieruchomościami. Pokazują one również, że 68,1 proc. osób zajmuje się sprawami urzędowymi osobiście, 15,1 proc. korzysta z pomocy członka swojej rodziny, natomiast 16,8 proc. deklaruje, że w ogóle nie korzysta z usług Urzędu Miasta. Według wyniku badań połowa respondentów odwiedzających magistrat została obsłużona uprzejmie. Oceniali oni m.in. umiejętność poinformowania petentów o konsekwencjach danej decyzji, komunikatywność, udzielanie dokładnej informacji o przepisach, a nawet odczuwane zadowolenie urzędnika ze swojej pracy. Ocenie podlegały także godziny otwarcia Urzędu Miasta. Warto dodać, że 40 proc badanych odebrało zachowanie urzędników obojętnie i jedynie 9,13 proc odczuło iż zostało potraktowanych nieuprzejmie. Osoby biorące udział w badaniu podały, że ich sprawy w 84,75 proc. były rozpatrywane w terminie, natomiast 12 proc. ankietowanych zaznaczyło, że sprawa została załatwiona z opóźnieniem i podaniem uzasadnienia.

(raj)