Serwis dla opornych
Autorami pomysłu są studenci Wyższej Szkoły Bankowej i doktorant Politechniki Śląskiej. Obsługa jest bardzo prosta: wystarczy wpisać dane w okienko i czekać na wynik.
Stronę odwiedza już miesięcznie kilkadziesiąt tysięcy osób. Internauci wykonali tam ponad 200 tys. obliczeń. To cenna pomoc dla uczniów, ponieważ zadanie jest rozwiązywane krok po kroku, tak jakby oni sami to robili. Wystarczy spisać je do zeszytu i gotowe.
Marian Drosio, śląski kurator oświaty, uważa, że dobry matematyk bez kłopotu sprawdzi, czy uczeń rozwiązał zadanie samodzielnie. Jego zdaniem serwis może mieć też plusy, bo potrafi naprowadzić słabego ucznia na prawidłowe rozwiązanie.
Już niebawem ma ruszyć anglojęzyczna wersją serwisu. Autorzy planują także pomóc nauczycielom w wymyślaniu nowych zadania na lekcje.
(red.)