Nowiny.pl
Nowiny.pl Regionalny Portal Informacyjny. Codzienny serwis newsowy z terenu Subregionu Zachodniego woj. śląskiego (powiat raciborski, wodzisławski, rybnicki, jastrzębski i żorski).
JastrzebieOnline.pl
JastrzebieOnline.pl JastrzebieOnline.pl to najczęściej odwiedzany portal z Jastrzębie-Zdroju. Codziennie tysiące mieszkańców miasta dowiaduje się od nas o wydarzeniach dziejących się w Jastrzębiu.
eZory.pl
eZory.pl eZory.pl to nowy portal o Żorach stworzony z myślą o dostarczaniu najświeższych i aktualnych informacji lokalnych dla mieszkańców Żor, dotyczących wydarzeń kulturalnych, społecznych, sportowych oraz ważnych informacji miejskich.
AgroNowiny.pl
AgroNowiny.pl Regionalny portal dla rolników. Najnowsze Wiadomości dla rolników, ceny i fachowe porady. Produkcja rolna, hodowla, uprawy, aktualne cenniki rolnicze, technika rolnicza, prawo i agrobiznes.
HistoriON.pl
HistoriON.pl HistoriON to portal dla pasjonatów lokalnej historii. Odkryj fascynującą historię naszego regionu - ciekawe artykuły, wydarzenia, ikony PRL-u, kartka z kalendarza, bohaterowie lokalni, ludzie tej ziemi i biografie na nowym portalu HistoriON.pl
Praca.nowiny.pl
Praca.nowiny.pl Regionalny serwis z ogłoszeniami o pracę oraz informacjami w rynku pracy. Łączymy pracowników i pracodawców w całym regionie.
RowerON
RowerON Projekt „RowerON – wsiadaj na koło, będzie wesoło” to promocja regionu, jego walorów przyrodniczo-kulturowych, infrastruktury rowerowej oraz zachęcenie mieszkańców do aktywnego i zdrowego spędzania czasu.
InspiratON
InspiratON Projekt edukacyjno-medialny „InspiratON – Czas na Zawodowców”, który pomaga uczniom wybrać dobrą szkołę, ciekawy zawód, a potem znaleźć pracę lub założyć własną firmę.
Kupuję - smakuję
Kupuję - smakuję Projekt „Kupuję - smakuję. Wybieram polskie produkty” promujący lokalnych i regionalnych producentów żywności oraz zakupy polskich produktów.
Sport.nowiny.pl
Sport.nowiny.pl Serwis sportowy z regionu. Piłka nożna, siatkówka, koszykówka, biegi. Wyniki, tabele, zapowiedzi.
Sklep.nowiny.pl
Sklep.nowiny.pl Sklep.Nowiny.pl powstał w odpowiedzi na coraz szersze potrzeby naszych czytelników i mieszkańców regionu. Zapraszamy na zakupy wyjątkowych limitowanych produktów!
Instytut Rozwoju Inspiraton
Instytut Rozwoju Inspiraton Instytut powołaliśmy do życia w odpowiedzi na rosnące zapotrzebowanie na przystępne kursy online rozwijające kompetencje zawodowe. Naszą misją jest tworzenie kursów wspierających rozwój kariery naszych kursantów.
Numer: 37 (399) Data wydania: 11.09.07

Wizytówka firmy to nie tylko marki samochodów

Właściciel dobrze prosperującej firmy ma wiele możliwości, by pokazać otoczeniu, jak dużo zarabia. Chyba najczęściej wybieranym sposobem jest wyposażenie siebie i członków rodziny w modne, koniecznie drogie, samochody. Spoglądamy na nie z podziwem, gdy krążą po drogach regionu i bez większego wysiłku potrafimy sobie wyobrazić, jak gruby portfel musi znajdować się w kieszeni prowadzącego. Istnieją przedsiębiorcy, dla których gwarancją prestiżu w środowisku są koneksje i powiązania. Pokazać się to tu, to tam, być koniecznie na konkretnej uroczystości i ściskać ręce właściwej osobie. Są i tacy, którzy swoimi obrotami szczycą się w ten sposób, że dobrze i na czas płacą pracownikom.

Żaden z tych sposobów nie jest idealny, ale i żaden nie zasługuje na krytykę. W końcu nikt nie ma prawa wtykać nosa w to, w jaki sposób inni wydają ciężko zarobione pieniądze. Być może lokalni przedsiębiorcy mają oryginalne, swoje własne sposoby na kreowanie czegoś, co fachowcy nazywają wizerunkiem firmy, i nic nam do tego.

W państwach o dłuższych tradycjach rynkowych wizytówką przedsiębiorstwa są nie tylko marki samochodów prezesów czy okazała siedziba. To także zaangażowanie w sprawy środowiska lokalnego czy działania o charakterze prospołecznym. Ten trend z trudem, ale jednak przyjmuje się na naszym krajowym gruncie. Coraz częściej słychać o dziecięcych klubach sportowych sponsorowanych przez firmy prywatne czy projektach edukacyjnych finansowanych przez znane koncerny. Przedsiębiorstwa te przeznaczają część swoich dochodów na inicjatywy, które korzyści finansowych – przynajmniej doraźnie – nie przyniosą. Stworzą za to wizerunek firmy dbającej o społeczność lokalną i żyjącej jej problemami.

Kreowanie społecznego wizerunku firmy to niekoniecznie zwykły sponsoring. To raczej dobrowolne, gruntownie zaplanowane i długoterminowe działania mające przynieść regionowi i jego mieszkańcom coś dobrego. Czy będzie to ufundowanie nowoczesnej pracowni robotów, by tutejsza młodzież miała styczność z najnowszymi osiągnięciami techniki, czy założenie i finansowanie klubu sportowego tam, gdzie dotąd jedyną rozrywką dzieci było włóczenie się po osiedlu.

Tak jak mieszkańcy gminy nie mogą zaprzeczyć, że współdecydują o jej losach, tak i lokalny biznes od tej odpowiedzialności uciec nie może. Niech o jego mocnej pozycji nie decydują laury i tytuły, które można kupić, ale zaangażowanie w to, co dzieje się w najbliższym sąsiedztwie. Coraz więcej przedsiębiorstw w Polsce i regionie włącza się w działania o charakterze prospołecznym, prawidłowo interpretując nowe trendy i mody gospodarki rynkowej. Dlaczego Wodzisław miałby być w tyle? W końcu po naszych ulicach jeździ niemało naprawdę drogich samochodów.

Marcin Kopczyński nauczyciel Powiatowego Centrum Kształcenia Ustawicznego w Wodzisławiu Śląskim