Porady bez kolejek
W najbliższy czwartek, 27 września, radni powiatowi zdecydują czy powstanie biuro rzecznika praw konsumentów. Sprawa jest raczej pewna i z powołaniem tej jednostki nie powinno być żadnych problemów. W praktyce oznacza to zatrudnienie od stycznia 2008 r. drugiej osoby wspierającej w pracy Dariusza Kalembę, Powiatowego Rzecznika Praw Konsumentów. Takie prawo daje nowa ustawa o Ochronie Konkurencji i Konsumentów.
– Można śmiało powiedzieć, że liczba spraw, w których interweniuję drastycznie wzrosła – mówi rzecznik. – W ciągu roku poprzedni rzecznik zajmował się około 740 problemami. Liczba ta wynosi teraz około 1500 rocznie. Powiem szczerze, że tej pracy jest za dużo dla jednej osoby. Często gdy rozmawiam z jedną osobą, za drzwiami czeka kolejka ludzi, a w międzyczasie pięciokrotnie dzwoni telefon – argumentuje Dariusz Kalemba.
Za powstaniem biura pozytywnie opowiedział się Zarząd Powiatu. Zgoda radnych oznaczać będzie spore wsparcie mieszkańców, którzy po feralnych zakupach nie zawsze wiedzą jak poradzić sobie z problemem.
(raj)