Graficzna wizytówka miasta
Logo będzie wykorzystywane do promocji i kreowania wizerunku miasta. I choć nie zostało wyłonione w konkursie, ogłoszonym na przełomie roku, to jego twórcą jest rydułtowik – Piotr Sztuła.
– To, że nie wyłoniliśmy logo z konkursu nie oznacza, że był on klapą. Kilka prac było ciekawych, co znalazło odbicie w wyróżnieniu i nagrodzeniu trzech z nich. Brakowało nam jednak takiej, która nadawałaby się do wykorzystania jako logo. Dlatego poprosiliśmy o jego wykonanie Piotra Sztułę, który przygotowywał dla nas materiały promocyjne – tłumaczy Krzysztof Kisiel, prezes Rydułtowskiego Parku Przedsiębiorczości.
Na logo przygotowane przez artystę składają się litera M – oznaczająca miasto, która jest w kształcie hałdy Szarlota. Litera R z kolei nawiązuje do nazwy Rydułtowy i symbolizuje szyb, który odwołuje się do tradycji górniczych. Oprócz tego widoczne jest drzewo, co ma informować o tym, że Rydułtowy to miasto ekologiczne i przyjazne dla środowiska, a czerwony uśmiech jest sygnałem , że Rydułtowy to miejsce otwarte na nowoczesność.
(j.sp)