Każde dziecko jest zdolne
Pierwszoklasiści ze Szkoły Podstawowej w Syryni przez pół roku intensywnie rozwijali swoje talenty.
Projekt realizowany przez Szkołę Podstawową w Syryni miał na celu wesprzeć rozwój umysłowy, emocjonalny i społeczny dzieci w oparciu o teorię inteligencji wielorakich Howarda Gardnera. Każde dziecko jest zdolne – bo tak brzmi nazwa projektu, to przedsięwzięcie ogólnopolskie adresowane do wszystkich pierwszoklasistów.
Jak pobudzić ciekawość
W ramach zajęć dodatkowych piętnastoosobowa grupa uczniów pod okiem Iwony Honus pracowała nad kreatywnością. Zajęcia trwały przez pół roku. W tym czasie dzieci uczestniczyły w pobudzających ciekawość warsztatach, w których mogły wykorzystywać swoje mocne strony, jak i popracować nad słabymi punktami. Mogły też poprawić swoje wyniki w dyscyplinach nie należących do ulubionych. I w tym przede wszystkim tkwił sens realizowanego przedsięwzięcia. – Zajęcia mają przyczynić się do wszechstronnego rozwoju najmłodszych. Udowodnić, że w każdym dziecku tkwi talent. Staramy się każdemu z uczniów dać szanse na to, by mógł swobodnie go doskonalić – wyjaśnia Iwona Honus, koordynator projektu.
Wszechstronny rozwój
2 czerwca w placówce podsumowano projekt. W lekcji pokazowej wieńczącej półroczną pracę dzieci i pedagogów uczestniczyli rodzice. – Jestem zadowolona z tego, co tutaj zobaczyłam i z wyników, jakie osiąga mój syn – mówi Wioleta Siodmok, matka siedmioletniego Mateusza. – Spora w tym zasługa nauczycielki, która ma doskonałe podejście do dzieci i potrafi je czymś zainspirować – dodaje.
Program realizowany był w ramach Ponadregionalnego Projektu Edukacyjnego, współfinansowanego przez Europejski Fundusz Społeczny i budżet państwa.
(mag)