Nowiny.pl
Nowiny.pl Regionalny Portal Informacyjny. Codzienny serwis newsowy z terenu Subregionu Zachodniego woj. śląskiego (powiat raciborski, wodzisławski, rybnicki, jastrzębski i żorski).
JastrzebieOnline.pl
JastrzebieOnline.pl JastrzebieOnline.pl to najczęściej odwiedzany portal z Jastrzębie-Zdroju. Codziennie tysiące mieszkańców miasta dowiaduje się od nas o wydarzeniach dziejących się w Jastrzębiu.
eZory.pl
eZory.pl eZory.pl to nowy portal o Żorach stworzony z myślą o dostarczaniu najświeższych i aktualnych informacji lokalnych dla mieszkańców Żor, dotyczących wydarzeń kulturalnych, społecznych, sportowych oraz ważnych informacji miejskich.
AgroNowiny.pl
AgroNowiny.pl Regionalny portal dla rolników. Najnowsze Wiadomości dla rolników, ceny i fachowe porady. Produkcja rolna, hodowla, uprawy, aktualne cenniki rolnicze, technika rolnicza, prawo i agrobiznes.
HistoriON.pl
HistoriON.pl HistoriON to portal dla pasjonatów lokalnej historii. Odkryj fascynującą historię naszego regionu - ciekawe artykuły, wydarzenia, ikony PRL-u, kartka z kalendarza, bohaterowie lokalni, ludzie tej ziemi i biografie na nowym portalu HistoriON.pl
Praca.nowiny.pl
Praca.nowiny.pl Regionalny serwis z ogłoszeniami o pracę oraz informacjami w rynku pracy. Łączymy pracowników i pracodawców w całym regionie.
RowerON
RowerON Projekt „RowerON – wsiadaj na koło, będzie wesoło” to promocja regionu, jego walorów przyrodniczo-kulturowych, infrastruktury rowerowej oraz zachęcenie mieszkańców do aktywnego i zdrowego spędzania czasu.
InspiratON
InspiratON Projekt edukacyjno-medialny „InspiratON – Czas na Zawodowców”, który pomaga uczniom wybrać dobrą szkołę, ciekawy zawód, a potem znaleźć pracę lub założyć własną firmę.
Kupuję - smakuję
Kupuję - smakuję Projekt „Kupuję - smakuję. Wybieram polskie produkty” promujący lokalnych i regionalnych producentów żywności oraz zakupy polskich produktów.
Sport.nowiny.pl
Sport.nowiny.pl Serwis sportowy z regionu. Piłka nożna, siatkówka, koszykówka, biegi. Wyniki, tabele, zapowiedzi.
Sklep.nowiny.pl
Sklep.nowiny.pl Sklep.Nowiny.pl powstał w odpowiedzi na coraz szersze potrzeby naszych czytelników i mieszkańców regionu. Zapraszamy na zakupy wyjątkowych limitowanych produktów!
Instytut Rozwoju Inspiraton
Instytut Rozwoju Inspiraton Instytut powołaliśmy do życia w odpowiedzi na rosnące zapotrzebowanie na przystępne kursy online rozwijające kompetencje zawodowe. Naszą misją jest tworzenie kursów wspierających rozwój kariery naszych kursantów.
Numer: 37 (566) Data wydania: 13.09.11

Nie będziemy promować wodzisławskich sklepów

MARKLOWICE – Zamieszanie wokół ulotkowej akcji

– Nie będę listonoszem ani kolporterem gminy Marklowice i nie będę reklamował wodzisławskich sklepów – mówił zdenerwowany Damian Chrószcz, radny gminy, wyciągając plik ulotek z hasłem: „Wodzisław Śląski – Tu kupuj”.

Jakiś czas temu Biuro Promocji wodzisławskiego Urzędu Miasta zwróciło się z prośbą do gminy o możliwość dołączenia do lokalnej gazetki – „Kuriera Marklowickiego” (rozprowadzanego wśród mieszkańców przez radnych), ulotki propagującej akcję wodzisławskich przedsiębiorców. Program „Tu kupuj” ma m.in. zachęcić mieszkańców do większego zainteresowania ofertą handlowo–usługową Wodzisławia.

Grzecznościowa umowa

– Z  prośbą o pomoc zwróciliśmy się do sekretarza gminy Marklowice. Niczego nie narzucaliśmy, wszystko odbywało się na zasadzie dobrowolności – mówi Marcin Sieniawski z wodzisławskiego Biura Promocji. – Na potrzeby akcji wydrukowaliśmy 10 tysięcy ulotek, z czego 3 tysiące umieściliśmy w „Gazecie Wodzisławskiej”, 1500 sztuk poszło do „Kuriera Marklowickiego, (tyle wynosi nakład tej gminnej gazetki – przyp. red.) a 300 do Radlina.

Benedykt Kołodziejczyk, sekretarz gminy Marklowice potwierdza, że prośba o dołączenie ulotek do lokalnego pisma miała charakter grzecznościowy. – Nie idzie za tym żadna umowa – mówi. – „Kurier Marklowicki” wydawany jest przez radę gminy i zwyczajowo przyjęło się, że jeśli jest jakaś propozycja dołączenia do niego reklamy, akcji społecznie użytecznej, z takim pytaniem zwracam się do rady. Tym razem mi to umknęło i niefrasobliwie się zgodziłem.

Koniec z reklamami

Marcin Sieniawski jest zdziwiony zamieszaniem wokół ulotkowej akcji. – Miasto od dawna współpracuje z Marklowicami realizując np. wspólne projekty unijne, także w ramach Inwestycyjnej Unii Gmin. Poza tym, jeżeli Marklowice byłyby zainteresowane promocją swoich akcji na terenie Wodzisławia, z pewnością też włączylibyśmy się do tego.

– Marklowice są wystarczające rozreklamowane i nie potrzebują uszczęśliwiania na siłę ulotkami wodzisławskich sklepów – ripostuje radny Damian Chrószcz. – To cios wymierzony wprost w naszych sklepikarzy. Nie dość, że ledwo wiążą koniec z końcem, konkurując z dużymi marketami, nie dość, że gmina nie potrafi załatwić opłaty targowej dla obwoźnych handlarzy przyjeżdżających do nas m.in. z Wodzisławia, to jeszcze sekretarz gminy promuje wodzisławskie sklepy.

W tej sytuacji sekretarz Benedykt Kołodziejczyk zastanawia się, czy nie zakazać jakiejkolwiek reklamy w „Kurierze”. – Będę rekomendował takie rozwiązanie, jako najbezpieczniejsze – mówi. – Do każdej akcji można się bowiem przyczepić, mówiąc, że ktoś ma w tym jakiś interes – dodaje Kołodziejczyk.

Anna Burda–Szostek