Reklama adidasów w szkole
REGION Do szkół i przedszkoli masowo wdzierają się reklama i agresywny marketing. Samorządy zrzucają winę na dyrektorów. Ci wpuszczają firmy, bo dzięki temu placówki dostają dodatkowe fundusze – pisze „Dziennik Gazeta Prawna”.
W Zespole Szkół Sportowych nr 70 w Warszawie w kwietniu zorganizowano prezentację nowych butów firmy Adidas. Odbyła się ona w trakcie zajęć lekcyjnych. Stołeczny ratusz zapowiada kontrolę. – Prowadzenie prezentacji obuwia sportowego w czasie zajęć to już przesada – komentuje Beata Murawska, zastępca dyrektora biura edukacji Urzędu Miasta Stołecznego Warszawy. Kuratoria twierdzą, że to zjawisko coraz powszechniejsze. Odnotowano je np. w Krakowie i Katowicach.
Na terenie powiatu wodzisławskiego nie zgłaszano problemu. Mimo to Ludwika Kłosińska, naczelnik Wydziału Edukacji Urzędu Miasta w Wodzisławiu zamierza uwrażliwić dyrektorów placówek, by nie dopuszczali do tego typu zdarzeń.
(red)