Rośnie koszt utrzymania urzędników
W 2013 roku zaplanowano 400 tys. zł na remont budynku urzędu Gminy przy ulicy Kościelnej. Wywołało to zdziwienie części radnych. Jeden z nich wyliczył, że wydatki na urząd gminy wzrosną o 18 procent, czyli 800 tys. zł w porównaniu z poprzednim rokiem.
– Jak to jest, że każe się na wszystkim oszczędzać a wydatki na urząd gminy tak bardzo wzrastają? To chyba nieadekwatne do obecnej sytuacji gminy – uważa radny Eugeniusz Katryniok.
Najpierw przeprowadzka, teraz remont
Znaczny wzrost kosztów przeznaczonych na utrzymanie urzędu wiąże się z koniecznością jego remontu. Część urzędników z Kościelnej gdzie panowała spora ciasnota przeniosła się do wyremontowanego budynku po Wojskach Ochrony Pogranicza na ulicy Bogumińskiej. Teraz miejsca w budynku przy Kościelnej teoretycznie jest więcej, ale nim zwolnione pomieszczenia zajmą urzędnicy, najpierw trzeba je wyremontować. Za 400 tys. zł. Jak zdradził radny Konrad Kamczyk, będzie to pierwszy etap remontu budynku urzędu, który docelowo ma pochłonąć w kolejnych latach nawet 900 tys. zł. – Sami przyzwoliliśmy na remont budynku gminy. A jest on konsekwencją wcześniejszej przeprowadzki części urzędników do budynku przy Bogumińskiej – przypomina radny Jerzy Rebeś.
Trzeba przyjąć nowych urzędników
Ale wydatki na remont to tylko część wyższych kosztów przewidzianych w budżecie na utrzymanie urzędu. Połowę zwiększonych o 800 tys. zł wydatków pochłoną pensje urzędników. – Planujemy wzrost kosztów wynagrodzeń, ze względu na to, że będziemy musieli przyjąć dwie osoby do wykonywania zadań jakie nakłada na nas ustawa śmieciowa. Zwiększyły się też ogólnie wynagrodzenia, bo w czerwcu 2012 roku była ich podwyżka. Ona skutkuje większymi kosztami również i w tym roku. Ale też przypomnę, że była to podwyżka dla wszystkich pracowników, nie tylko tych z urzędu gminy – wyjaśnia skarbnik Bernadetta Grzegorzek.
(art)