Ekoserwis: Przekonują, by segregować odpady
Rusza świąteczna odsłona kampanii społecznej Ministerstwa Środowiska „Segregujesz… i śmiecisz mniej”, w której Wojciech Modest Amaro oraz Maciej Nowak zachęcają do segregowania śmieci. Spoty na podstawie scenariuszy, których współautorem jest Cezary Harasimowicz, można zobaczyć w największych ogólnopolskich stacjach telewizyjnych.
Przygotowania do świąt to czas, w którym Polacy kupują zdecydowanie więcej produktów, a co za tym idzie, produkują więcej śmieci. Dlatego także w tym okresie warto przypominać o segregowaniu. W ciągu roku każdy z nas produkuje blisko 320 kg śmieci. Większość z nich to cenne surowce, które można ponownie wykorzystać – pod warunkiem, że zostaną przez nas odpowiednio posegregowane. Tym razem obok głównych bohaterów kampanii w spotach pojawia się rodzina Amaro.
Rusza świąteczna odsłona kampanii społecznej Ministerstwa Środowiska „Segregujesz… i śmiecisz mniej”, w której Wojciech Modest Amaro oraz Maciej Nowak zachęcają do segregowania śmieci. Spoty na podstawie scenariuszy, których współautorem jest Cezary Harasimowicz, można zobaczyć w największych ogólnopolskich stacjach telewizyjnych.
Przygotowania do świąt to czas, w którym Polacy kupują zdecydowanie więcej produktów, a co za tym idzie, produkują więcej śmieci. Dlatego także w tym okresie warto przypominać o segregowaniu. W ciągu roku każdy z nas produkuje blisko 320 kg śmieci. Większość z nich to cenne surowce, które można ponownie wykorzystać – pod warunkiem, że zostaną przez nas odpowiednio posegregowane. Tym razem obok głównych bohaterów kampanii w spotach pojawia się rodzina Amaro.
Kampania jest skierowana także do gmin i przedsiębiorców. Gminy mogą skorzystać m.in. z dobrych praktyk w angażowaniu mieszkańców do podjęcia segregacji, infografik, a także formatów oznakowań na pojemniki i worki na śmieci, które gmina może dopasować do systemu segregacji obowiązującego na jej terenie.
Materiały dla przedsiębiorców, którzy wprowadzają na rynek produkty w opakowaniach, zachęcają do społecznej odpowiedzialności biznesu, również w zakresie recyklingu opakowań i ułatwień dotyczących segregowania odpadów w miejscu pracy.
Kampania, sfinansowana ze środków Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej, jest kontynuacją działań prowadzonych przez Ministerstwo Środowiska w poprzednich latach, m.in. w kampaniach: „Nie zaśmiecaj swojego sumienia” (2010-2011), „Nasze śmieci” (2012), „naszesmieci.pl” (2013) oraz „Ekodzieciaki.pl” (2013).
(eco)