Urząd i urzędnicy ocenieni na „piątkę” z minusem
GORZYCE Urząd gminy opublikował raport z badania satysfakcji klientów UG. Badanie zostało przeprowadzone we wrześniu i październiku. W tym czasie osoby załatwiające urzędowe sprawy wypełniły 147 ankiet, w tym 94 w formie papierowej, resztę w formie elektronicznej. Średnia wieku respondentów wyniosła 41 lat.
Badanie wyszło dla urzędu bardzo dobrze. Średnia ocen uzyskanych na wszystkie pytania w skali całego urzędu wyniosła 4,74 (skala ocen od 1-5). Poza pytaniami zamkniętymi klienci mogli odpowiadać również na pytania otwarte, dotyczące zmian, jakie mogą przyczynić się do poprawienia jakości usług. Odpowiedzi takie pojawiły się w 23 ankietach. Zawierały pozytywne, jak i negatywne opinie. Pozytywne dotyczyły pracy urzędników, ich kompetencji, życzliwości i zaangażowania w załatwianie spraw klientów. Negatywne dotyczyły braku dostępu do napojów, niekompetencji i nieuprzejmości urzędników, braku przejrzystości strony internetowej i dostępności druków do pobrania, nie poinformowania za pośrednictwem strony internetowej o terminie płatności podatków i opłat, ciasnoty w niektórych biurach, zbyt długiego czasu oczekiwania na załatwienie sprawy oraz konieczności przemieszczania się pomiędzy dwoma budynkami urzędów.
(art)