Obliczą kubaturę krakowskich zabytków
PSZÓW Dzięki dofinansowaniu z Fundacji mBanku i programowi grantowemu mPotęga młodzież z pszowskiego ZSP będzie poznawać historię i architekturę budowli krakowskich oraz obliczy powierzchnię ich elewacji i kubaturę.
Projekt nosi nazwę „Zadania geometryczne z krakowską historią w tle” i kierowany jest do uczniów technikum w Zespole Szkół Ponadgimnazjalnych w Pszowie. – Królowa nauk nie jest przedmiotem lubianym przez uczniów, a szkoda, bo rozwija kreatywne myślenie, uczy logiki i wyposaża w przydatne w życiu umiejętności – mówi Małgorzata Chodura koordynatorka projektu.
Kraków z matematyką w tle
11 września szkoła przystąpiła do realizacji nowego projektu. – Poznając historię i architekturę wybranych przez siebie budowli krakowskich, młodzież będzie obliczać ich powierzchnię elewacji oraz kubaturę. Już we wrześniu klasy III i IV technikum wyjadą na wycieczkę do Krakowa, by sfotografować, zmierzyć oraz zbadać bliżej obiekt, który zdecydowali się wybrać do obliczeń. Młodzież weźmie też udział w warsztatach w Muzeum Inżynierii Miejskiej w Krakowie oraz zwiedzi Hutę Szkła – mówi Małgorzata Chodura.
Królowa nauk to nie nuda
Program grantowy mPotęga popularyzuje matematykę wśród młodych ludzi i pokazuje im, że matematyka jest przydatną w codziennym życiu umiejętnością. Program ma także zachęcić nauczycieli, rodziców i pasjonatów matematyki do przezwyciężenia rutyny i schematów w nauczaniu tego przedmiotu. Fundacja mBanku zakłada, że pokazanie matematyki w kreatywny, atrakcyjny sposób będzie impulsem do wprowadzenia dzieci i młodzieży w przyjazny świat matematyki i logiki. mFundacja przekaże blisko 1,5 mln zł na realizację tegorocznych projektów. (juk)