Więcej miejsc parkingowych
Powstał projekt przebudowy sporego odcinka ul. Ofiar Terroru w Rydułtowach. Będzie więcej miejsc parkingowych, nie będzie za to możliwości parkowania skośnego. Jakie inne rozwiązania przewidziano?
RYDUŁTOWY Ulica Ofiar Terroru, czyli jedna z głównych arterii w mieście. Ciągnie się od rynku aż do przejazdu kolejowego. To przy niej znajduje się rydułtowski Urząd Miasta, działa też wiele sklepów i punktów usługowych. Przy ul. Ofiar Terroru nie brakuje jednak pustostanów. Przedsiębiorcom coraz trudniej prowadzić działalność. To głównie efekt tego, że handel, nie tylko w Rydułtowach, ale w wielu innych miastach, przenosi się z ulic do marketów czy centrów handlowych, gdzie sklepy i punkty usługowe są zgromadzone na małej przestrzeni, a tam parking jest zawsze dostępny. W skrócie - bo jest wygodniej.
Włodarze Rydułtów już jakiś czas temu zapowiadali, że potrzebna jest przebudowa ul. Ofiar Terroru. Inwestycja ma nie tylko poprawić bezpieczeństwo i wizerunek jednej z głównych dróg w mieście. Ma też ożywić to miejsce.
Ważny krok do przebudowy ul. Ofiar Terroru został postawiony. Jest gotowy projekt na przebudowę pierwszego etapu drogi - chodzi o odcinek od skrzyżowania przy Urzędzie Miasta (Ofiar Terroru/J. Sobieskiego) aż do rozwidlenia przy tzw. starej poczcie, czyli w kierunku kopalni i dworca kolejowego. – Gotowy jest projekt wraz z pozwoleniem na realizację inwestycji drogowej – informuje kierownik referatu inwestycji w Urzędzie Miasta w Rydułtowach Joanna Dąga.
Z projektu wynika, że na wspomnianym odcinku ul. Ofiar Terroru przybędzie miejsc parkingowych. Ma to ułatwić zmotoryzowanym klientom dotarcie do punktów handlowo-usługowych. Ale co najważniejsze, miejsca parkingowe zostaną uporządkowane. Obecnie jest bowiem tak, że kierowcy mogą parkować albo równolegle do jezdni (taka możliwość pozostanie) albo ukośnie do jezdni. W tym drugim przypadku jest to wygodne tylko dla tych kierowców, którzy jadą od centrum w kierunku kopalni. Dla tych, którzy jadą z przeciwnego kierunku, parkowanie skośne wiąże się z karkołomnym manewrem. Dlatego zamiast miejsc skośnych będą prostopadłe do jezdni. Zostaną też wydzielone miejsca parkingowe dla osób niepełnosprawnych.
Aby poprawić bezpieczeństwo na wspomnianym odcinku ul. Ofiar Terroru, zaprojektowano progi wyspowe (łącznie trzy komplety). - Zostanie też ujednolicona szerokość jezdni - zapowiada Joanna Dąga. Ruch pozostanie dwukierunkowy. Zostaną też przebudowane chodniki (będą miały szerokość od 2,2 m).
Wraz z projektem pierwszego etapu przebudowy ul. Ofiar Terroru powstał projekt przebudowy fragmentu ul. A. Mickiewicza - od skrzyżowania z Ofiar Terroru do nowego ronda.
Obydwie inwestycje - czyli pierwszy etap przebudowy ul. Ofiar Terroru i przebudowa odcinka ul. A. Mickiewicza - zostały zgłoszone do Funduszu Dróg Samorządowych. Miasto stara się, by otrzymać środki zewnętrzne na przeprowadzenie tych zadań. Jeśli miasto pozyska środki, inwestycje na pewno zostaną zrealizowane. Jeśli nie, decyzja dopiero zapadnie.
Pierwszy etap przebudowy ul. Ofiar Terroru to koszt ok. 4,54 mln zł, a przebudowa fragmentu ul. Mickiewicza to 270 tys. zł (wartości kosztorysowe).(mak)