Chcesz usunąć azbest? Sięgnij po dofinansowanie
GODÓW Można składać deklaracje na dofinansowanie do kosztów inwestycji związanych z demontażem, usuwaniem i unieszkodliwianiem elementów zawierających azbest z budynków mieszkalnych, gospodarczych i innych będących w użytkowaniu osób fizycznych w 2021 roku.
Z dotacji pochodzącej ze środków własnych gminy będą mogli skorzystać właściciele, których nieruchomości zostały ujęte w „Programie usuwania wyrobów zawierających azbest z terenu gminy”.
Zgodnie z tym programem, dofinansowaniem mogą zostać objęte budynki, na których znajdują się elementy zawierające wyroby azbestowe. Gmina nie dotuje usuwania azbestu zdeponowanego na posesji.
Dotacja obejmuje wyłącznie pokrycie kosztów demontażu, zbiórki, transportu i utylizacji azbestu w wysokości do 800 zł/tonę.
Deklaracja powinna zawierać: imię, nazwisko, adres zamieszkania właściciela budynku i tel. kontaktowy, rodzaj budynku (mieszkalny, gospodarczy), jego adres oraz nr działki ewidencyjnej na której znajduje się remontowany budynek, rodzaj eternitu (falisty, płaski), orientacyjną powierzchnię dachu pokrytą eternitem, planowany termin wymiany pokrycia (miesiąc), rodzaj nowego pokrycia dachowego.
Deklaracje są do pobrania w Urzędzie Gminy Godów w Referacie Inwestycji, Ochrony Środowiska i Gospodarki Komunalnej i należy je składać w siedzibie Urzędu Gminy w terminie do 31 lipca.(art)