Miejska gazeta i dworzec kolejowy z wyróżnieniami
Ta szczególna, śląska nagroda ma promować region: wybitne postacie, przedsiębiorstwa, instytucje, organizacje czy przedsięwzięcia. Chodzi także o budowanie pozytywnego wizerunku. Dwukrotnie Wodzisław Śl. został dostrzeżony w tegorocznej edycji.
WODZISŁAW ŚL. Cenione nagrody i wyróżnienia w konkursie Marka-Śląskie wręczono 17 października, podczas wyjątkowej, bo hybrydowej edycji gali Regionalnej Izby Przemysłowo-Handlowej w Gliwicach. Tegoroczna gala, która odbywała się w hali Arena Gliwice była z powodu pandemii inna niż wszystkie. Na miejscu zjawili się praktycznie wyłącznie nagrodzeni. Goście zasiedli przed ekranami i monitorami – by śledzić tę uroczystość.
Konkurs Marka Śląskie ma na celu promowanie najlepszych przedsiębiorstw, instytucji, organizacji, samorządów czy przedsięwzięć, które swój sukces osiągnęły nie tylko dzięki dobrej koniunkturze i ciężkiej pracy, ale także w oparciu o wyrafinowany marketing i planowane budowanie marki. Idea konkursu zrodziła się z chęci wypromowania przedsięwzięć regionu województwa śląskiego, a tym samym zwiększenia atrakcyjności oraz znaczenia regionu.
Tegoroczna kapituła konkursu wyłoniła, spośród zgłoszonych wniosków, nominowanych, wyróżnionych i nagrodzonych w 14 kategoriach. I tak: wyróżnienie w kategorii „Dziedzictwo kulturowe regionu” otrzymał dworzec PKP w Wodzisławiu Śl., a w kategorii „Media” – Gazeta Wodzisławska wydawana przez Wodzisławskie Centrum Kultury. Wyróżnienia odebrały kolejno: Anna Szweda-Piguła oraz Katarzyna Rokowska-Szyroki z wydziału dialogu, promocji i kultury wodzisławskiego urzędu miasta. – Jestem bardzo dumny i szczęśliwy. Serdecznie dziękuję i jednocześnie gratuluję moim współpracownikom – skomentował w mediach społecznościowych prezydent Mieczysław Kieca.(juk)