Nowiny.pl
Nowiny.pl Regionalny Portal Informacyjny. Codzienny serwis newsowy z terenu Subregionu Zachodniego woj. śląskiego (powiat raciborski, wodzisławski, rybnicki, jastrzębski i żorski).
JastrzebieOnline.pl
JastrzebieOnline.pl JastrzebieOnline.pl to najczęściej odwiedzany portal z Jastrzębie-Zdroju. Codziennie tysiące mieszkańców miasta dowiaduje się od nas o wydarzeniach dziejących się w Jastrzębiu.
eZory.pl
eZory.pl eZory.pl to nowy portal o Żorach stworzony z myślą o dostarczaniu najświeższych i aktualnych informacji lokalnych dla mieszkańców Żor, dotyczących wydarzeń kulturalnych, społecznych, sportowych oraz ważnych informacji miejskich.
AgroNowiny.pl
AgroNowiny.pl Regionalny portal dla rolników. Najnowsze Wiadomości dla rolników, ceny i fachowe porady. Produkcja rolna, hodowla, uprawy, aktualne cenniki rolnicze, technika rolnicza, prawo i agrobiznes.
HistoriON.pl
HistoriON.pl HistoriON to portal dla pasjonatów lokalnej historii. Odkryj fascynującą historię naszego regionu - ciekawe artykuły, wydarzenia, ikony PRL-u, kartka z kalendarza, bohaterowie lokalni, ludzie tej ziemi i biografie na nowym portalu HistoriON.pl
Praca.nowiny.pl
Praca.nowiny.pl Regionalny serwis z ogłoszeniami o pracę oraz informacjami w rynku pracy. Łączymy pracowników i pracodawców w całym regionie.
RowerON
RowerON Projekt „RowerON – wsiadaj na koło, będzie wesoło” to promocja regionu, jego walorów przyrodniczo-kulturowych, infrastruktury rowerowej oraz zachęcenie mieszkańców do aktywnego i zdrowego spędzania czasu.
InspiratON
InspiratON Projekt edukacyjno-medialny „InspiratON – Czas na Zawodowców”, który pomaga uczniom wybrać dobrą szkołę, ciekawy zawód, a potem znaleźć pracę lub założyć własną firmę.
Kupuję - smakuję
Kupuję - smakuję Projekt „Kupuję - smakuję. Wybieram polskie produkty” promujący lokalnych i regionalnych producentów żywności oraz zakupy polskich produktów.
Sport.nowiny.pl
Sport.nowiny.pl Serwis sportowy z regionu. Piłka nożna, siatkówka, koszykówka, biegi. Wyniki, tabele, zapowiedzi.
Sklep.nowiny.pl
Sklep.nowiny.pl Sklep.Nowiny.pl powstał w odpowiedzi na coraz szersze potrzeby naszych czytelników i mieszkańców regionu. Zapraszamy na zakupy wyjątkowych limitowanych produktów!
Instytut Rozwoju Inspiraton
Instytut Rozwoju Inspiraton Instytut powołaliśmy do życia w odpowiedzi na rosnące zapotrzebowanie na przystępne kursy online rozwijające kompetencje zawodowe. Naszą misją jest tworzenie kursów wspierających rozwój kariery naszych kursantów.
Numer: 24 (1073) Data wydania: 15.06.21

Zabrakło informacji. Radny o sytuacji po ulewach

Radny Adrian Jędryka skrytykował politykę informacyjną miasta, a dokładnie działania w tym zakresie tuż po majowych ulewach. Gdzie widzi problem?

WODZISŁAW ŚL. Poszło o informacje publikowane za pośrednictwem miejskiego profilu na Facebooku po ulewach, które w maju nawiedziły nasz region. Mieszkańcy mocno odczuli skutki nawałnic. Pozalewane posesje, piwnice, firmy. W Wodzisławiu Śl. ucierpiały głównie dzielnice Zawada, Radlin II, Jedłownik Turzyczka i Karkoszka.

– Po tych ulewach zacząłem zastanawiać się, w jakim celu funkcjonuje miejski profil na Facebooku. Możemy dowiedzieć się z tego profilu średnio co dwa tygodnie, że remontowany jest pałac Dietrichsteinów, natomiast w sytuacji poważnego zagrożenia nie było podanych na czas numerów telefonów, gdzie można zgłaszać szkody. Nie było informacji, gdzie można uzyskać pomoc, w tym finansową – skrytykował radny Adrian Jędryka. – W 2 – 3 pierwszych dniach po ulewach mieszkańcy mogli się dowiedzieć głównie, że prezydent działa, że jest w terenie. Ja rozumiem, że to może mieć aspekt psychologiczny, natomiast moim zdaniem zabrakło najważniejszych informacji – stwierdził radny. – Dopiero 17 maja na miejskim Faceeboku pojawiła się informacja, gdzie mieszkaniec może zgłaszać szkody. Wcześniej były za to m.in. zaproszenia na Kwiatobazar. Z kolei Rydułtowy już 14 maja publikowały trzy ważne numery telefonów, gdzie mieszkańcy mogli informować o szkodach. Takiej polityki informacyjnej oczekiwałbym od działalności miejskiego profilu na Faceeboku – uznał radny.

Zgodnie ze sztuką

Z uwagami radnego nie zgodziła się dyrektor Centrum Rozwoju Miasta Anna Szweda-Piguła. – Jeśli chodzi o informowanie za pośrednictwem Facebooka i nie tylko, to zapewniam, że zachodzi ono zgodnie ze sztuką i aktualną wiedzą dotyczącą pracy w mediach społecznościowych – zaznaczyła. Przypomniała, że na Facebooku pojawiły się informacje o alarmie przeciwpowodziowym i działaniach sztabu kryzysowego, o sytuacji hydrologicznej, były relacje z objazdów zalanych dzielnic. – Natomiast wszystkie osoby, które chciały się z nami skontaktować, zgłaszały się za pośrednictwem Messengera miasta lub prezydenta Mieczysława Kiecy (Messenger to komunikator internetowy – przyp. red.). To stała praktyka – dodała. Podkreśliła też, że informacje o ważnych numerach telefonów dla osób, które ucierpiały podczas ulew, były publikowane na miejskiej stronie internetowej, gdzie każdy ma jednakowy dostęp do wiadomości, bo nie działają facebookowe algorytmy (algorytm FB decyduje o tym co, komu i jak pokazać, lub też nie pokazać – przyp. red.).

Radny przy swoim

Radny Jędryka nie dał się przekonać. – Ja bym jednak prosił, by skorygować politykę informacyjną miasta, bo Faceebok to istotne źródło informacji i jednak coś jest nie tak, że mieszkaniec, by dostać ważne numery telefonów, musiał napisać na Messengerze – stwierdził.(mak)