Nowiny.pl
Nowiny.pl Regionalny Portal Informacyjny. Codzienny serwis newsowy z terenu Subregionu Zachodniego woj. śląskiego (powiat raciborski, wodzisławski, rybnicki, jastrzębski i żorski).
JastrzebieOnline.pl
JastrzebieOnline.pl JastrzebieOnline.pl to najczęściej odwiedzany portal z Jastrzębie-Zdroju. Codziennie tysiące mieszkańców miasta dowiaduje się od nas o wydarzeniach dziejących się w Jastrzębiu.
eZory.pl
eZory.pl eZory.pl to nowy portal o Żorach stworzony z myślą o dostarczaniu najświeższych i aktualnych informacji lokalnych dla mieszkańców Żor, dotyczących wydarzeń kulturalnych, społecznych, sportowych oraz ważnych informacji miejskich.
AgroNowiny.pl
AgroNowiny.pl Regionalny portal dla rolników. Najnowsze Wiadomości dla rolników, ceny i fachowe porady. Produkcja rolna, hodowla, uprawy, aktualne cenniki rolnicze, technika rolnicza, prawo i agrobiznes.
HistoriON.pl
HistoriON.pl HistoriON to portal dla pasjonatów lokalnej historii. Odkryj fascynującą historię naszego regionu - ciekawe artykuły, wydarzenia, ikony PRL-u, kartka z kalendarza, bohaterowie lokalni, ludzie tej ziemi i biografie na nowym portalu HistoriON.pl
Praca.nowiny.pl
Praca.nowiny.pl Regionalny serwis z ogłoszeniami o pracę oraz informacjami w rynku pracy. Łączymy pracowników i pracodawców w całym regionie.
RowerON
RowerON Projekt „RowerON – wsiadaj na koło, będzie wesoło” to promocja regionu, jego walorów przyrodniczo-kulturowych, infrastruktury rowerowej oraz zachęcenie mieszkańców do aktywnego i zdrowego spędzania czasu.
InspiratON
InspiratON Projekt edukacyjno-medialny „InspiratON – Czas na Zawodowców”, który pomaga uczniom wybrać dobrą szkołę, ciekawy zawód, a potem znaleźć pracę lub założyć własną firmę.
Kupuję - smakuję
Kupuję - smakuję Projekt „Kupuję - smakuję. Wybieram polskie produkty” promujący lokalnych i regionalnych producentów żywności oraz zakupy polskich produktów.
Sport.nowiny.pl
Sport.nowiny.pl Serwis sportowy z regionu. Piłka nożna, siatkówka, koszykówka, biegi. Wyniki, tabele, zapowiedzi.
Sklep.nowiny.pl
Sklep.nowiny.pl Sklep.Nowiny.pl powstał w odpowiedzi na coraz szersze potrzeby naszych czytelników i mieszkańców regionu. Zapraszamy na zakupy wyjątkowych limitowanych produktów!
Instytut Rozwoju Inspiraton
Instytut Rozwoju Inspiraton Instytut powołaliśmy do życia w odpowiedzi na rosnące zapotrzebowanie na przystępne kursy online rozwijające kompetencje zawodowe. Naszą misją jest tworzenie kursów wspierających rozwój kariery naszych kursantów.
Numer: 42 (1091) Data wydania: 19.10.21
Czytaj e-gazetę

Radna-nauczycielka apeluje o wspólną platformę do zdalnego nauczania

Czwarta fala pandemii nie jest już widmem tylko zaczyna stawać się rzeczywistością. Podczas sesji Rady Gminy Gorzyce, która odbyła się 30 września, radni zastanawiali się, czy oświata jest przygotowana na ponowne podjęcie nauki zdalnej.

GORZYCE Podczas sesji XXXII Rady Gminy Gorzyce radna Beata Młynarczyk zadała pytanie o to, czy placówki oświatowe w gminie Gorzyce są technicznie przygotowane na to, gdyby nauka ponownie przeszła w tryb zdalny. – O platformę edukacyjną dla szkół powinna zadbać gmina. Platforma Teams działa świetnie i każda godzina lekcyjna jest zarejestrowana i może być rozliczona. Jest tam również wskazana frekwencja uczniów, a lekcje mogą być nagrywane – powiedziała podczas sesji. Nadmieniła również, że ma na myśli dostęp do platformy, gdzie lekcje można rejestrować i korzystanie z niej jest wygodne. – W tym roku prowadząc lekcje ratowałam się platformą Google, a jako nauczyciele mieliśmy do dyspozycji platformę, która wprawdzie pozwalała na kontakt z uczniami, ale te lekcje nie były nigdzie zarejestrowane, co powodowało późniejsze problemy chociażby z rozliczaniem godzin pracy nauczycieli – tłumaczyła. Dodała, że obowiązkiem nauczyciela jest rozliczenie się z podstawy programowej i gmina powinna zapewniać narzędzia, które by to umożliwiały.

Są przedłużone licencje

Na pytanie radnej odpowiedziała Izabela Sanecznik, dyrektorka Gminnego Ośrodka Obsługi Finansowej w Gorzycach. – Z mojego polecenia wszyscy dyrektorzy szkół przedłużyli licencje na dostęp do platform edukacyjnych, natomiast wybór platformy to indywidualna decyzja każdego z dyrektorów – tłumaczyła. Dodała, że odbyło się spotkanie z przedstawicielem platformy Moodle, w którym wzięli udział też wszyscy dyrektorzy szkół. – Zdania jednak były podzielone. Jedni wybraliby Moodle, niektórzy Teamsa, inni Zoom-a. Nie narzucaliśmy szkołom, na jakiej platformie mają pracować. Z tego powodu ciężko jest mi się odnieść do tych zarzutów, ponieważ każdy dyrektor indywidualnie podejmował decyzję, która platforma edukacyjna będzie w jego szkole – powiedziała. Beata Młynarczyk z kolei w odpowiedzi zapytała, czy w takim razie organ prowadzący mógłby ujednolicić ten system i podjąć decyzję o tym, aby we wszystkich szkołach lekcje odbywały się na tej samej platformie. – Wydaje mi się, że gdyby ktoś z władz gminy podjął taką decyzję, byłoby to najlepszym rozwiązaniem dla szkół i nauczycieli – mówiła. Do tych słów radnej z kolei odniósł się wójt gminy Gorzyce Daniel Jakubczyk mówiąc, że do kompetencji organu właściwego nie należy podejmowanie decyzji o sposobach i metodach kształcenia. – Jest to rolą przede wszystkim wychowawców, w tym dyrektora szkoły – powiedział.

Wszystkie szkoły mają już dostęp do platform edukacyjnych

Jak tłumaczyła podczas sesji rady gminy Izabela Sanecznik, 12 marca 2020 roku, kiedy rozpoczęła się w Polsce pandemia i szkoły przeszły na nauczanie zdalne, żadna z placówek oświatowych gminy nie była przygotowana na prowadzenie lekcji w trybie online. Tłumaczyła, że z biegiem czasu został wykupiony dostęp do platformy Teams, ale nie wszystkie szkoły miały do niego dostęp. – W początkowej fazie pandemii, np. szkoła w Olzie nie miała dostępu do Teamsa. Później organ prowadzący, czyli urząd gminy, zobowiązał dyrektorów szkół, niezależnie od tego, czy będzie pandemia czy nie, żeby wszystkie placówki od 1 września miały możliwości techniczne, aby móc prowadzić lekcje w formule online – dodała. W jej ocenie to podejście się sprawdziło, ponieważ gdy zostały zaostrzone pandemiczne restrykcje, wszystkie lekcje mogły odbywać się zdalnie i bez zakłóceń.

(apa)