Ekonowiny: „Mój elektryk” nabiera tempa
16 listopada Bank Ochrony Środowiska S.A. podpisał pierwsze umowy z firmami leasingowymi w ramach realizacji programu „Mój elektryk”.
W ramach ścieżki leasingowej Programu Priorytetowego Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej (NFOŚiGW) „Mój elektryk”, BOŚ udziela firmom i instytucjom dopłaty do kosztów leasingu fabrycznie nowych pojazdów osobowych i dostawczych. Dotacje te mają przyspieszyć proces transformacji transportu w kierunku zeroemisyjnym.
Na podstawie umowy zawartej 8 września br. z NFOŚiGW, BOŚ zaprosił firmy leasingowe do współpracy przy wdrażaniu programu. Nabór leasingodawców prowadzony jest w trybie ciągłym – zainteresowane firmy mogą dołączyć do programu w dowolnym momencie.
– Celem programu „Mój elektryk” jest uniknięcie emisji zanieczyszczeń powietrza poprzez dofinansowanie przedsięwzięć polegających na obniżeniu zużycia paliw emisyjnych w transporcie oraz wsparcie zakupu lub leasingu pojazdów zeroemisyjnych. Zaangażowanie naszego banku w ten przyjazny środowisku projekt prezentuje proaktywne podejście do kwestii zrównoważonego rozwoju — komentuje Wojciech Hann prezes zarządu Banku Ochrony Środowiska S.A.
Maciej Chorowski, prezes Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej podkreśla z kolei rolę kooperacji w tego typu projektach — Dopłaty do leasingu ekologicznych samochodów zadecydują o sukcesie programu „Mój elektryk”. Chciałbym jednak podkreślić, że w tym programie poza celami ekonomicznymi i klimatycznymi, które przed nami, jeden milowy krok mamy już za sobą. Jest nim zbudowanie sprawnego modelu współpracy pomiędzy sektorami: publicznym, bankowym i leasingowym. „Mój elektryk” to dobry przykład na to, jak może i powinna przebiegać kooperacja szerokiego grona interesariuszy w projektach odpowiadających na konkretną potrzebę środowiskową i społeczną. Dziękuję przedstawicielom BOŚ S.A. i wszystkim naszym partnerom, którzy włączyli się w budowę koalicji na rzecz upowszechnienia „elektryków”. Stale także zapraszam do współpracy inne podmioty – przed nami kolejne duże przedsięwzięcia w zakresie upowszechniania bezemisyjnego transportu i walki o czystsze, zdrowsze powietrze — uzupełnia Maciej Chorowski.
Dopłatami do leasingu mogą być w szczególności objęte: pojazdy zeroemisyjne kategorii M1 (samochody osobowe do przewozu max. 8 osób) oraz pojazdy kategorii N1 (pojazdy dostawcze z masą do 3,5 t). Wysokość dopłaty do leasingu jest uzależniona od kategorii leasingobiorcy i typu pojazdu.
(eco)
Za treści zawarte w publikacji dofinansowanej ze środków WFOŚiGW w Katowicach odpowiedzialność ponosi Redakcja