Nowiny.pl
Nowiny.pl Regionalny Portal Informacyjny. Codzienny serwis newsowy z terenu Subregionu Zachodniego woj. śląskiego (powiat raciborski, wodzisławski, rybnicki, jastrzębski i żorski).
JastrzebieOnline.pl
JastrzebieOnline.pl JastrzebieOnline.pl to najczęściej odwiedzany portal z Jastrzębie-Zdroju. Codziennie tysiące mieszkańców miasta dowiaduje się od nas o wydarzeniach dziejących się w Jastrzębiu.
eZory.pl
eZory.pl eZory.pl to nowy portal o Żorach stworzony z myślą o dostarczaniu najświeższych i aktualnych informacji lokalnych dla mieszkańców Żor, dotyczących wydarzeń kulturalnych, społecznych, sportowych oraz ważnych informacji miejskich.
AgroNowiny.pl
AgroNowiny.pl Regionalny portal dla rolników. Najnowsze Wiadomości dla rolników, ceny i fachowe porady. Produkcja rolna, hodowla, uprawy, aktualne cenniki rolnicze, technika rolnicza, prawo i agrobiznes.
HistoriON.pl
HistoriON.pl HistoriON to portal dla pasjonatów lokalnej historii. Odkryj fascynującą historię naszego regionu - ciekawe artykuły, wydarzenia, ikony PRL-u, kartka z kalendarza, bohaterowie lokalni, ludzie tej ziemi i biografie na nowym portalu HistoriON.pl
Praca.nowiny.pl
Praca.nowiny.pl Regionalny serwis z ogłoszeniami o pracę oraz informacjami w rynku pracy. Łączymy pracowników i pracodawców w całym regionie.
RowerON
RowerON Projekt „RowerON – wsiadaj na koło, będzie wesoło” to promocja regionu, jego walorów przyrodniczo-kulturowych, infrastruktury rowerowej oraz zachęcenie mieszkańców do aktywnego i zdrowego spędzania czasu.
InspiratON
InspiratON Projekt edukacyjno-medialny „InspiratON – Czas na Zawodowców”, który pomaga uczniom wybrać dobrą szkołę, ciekawy zawód, a potem znaleźć pracę lub założyć własną firmę.
Kupuję - smakuję
Kupuję - smakuję Projekt „Kupuję - smakuję. Wybieram polskie produkty” promujący lokalnych i regionalnych producentów żywności oraz zakupy polskich produktów.
Sport.nowiny.pl
Sport.nowiny.pl Serwis sportowy z regionu. Piłka nożna, siatkówka, koszykówka, biegi. Wyniki, tabele, zapowiedzi.
Sklep.nowiny.pl
Sklep.nowiny.pl Sklep.Nowiny.pl powstał w odpowiedzi na coraz szersze potrzeby naszych czytelników i mieszkańców regionu. Zapraszamy na zakupy wyjątkowych limitowanych produktów!
Instytut Rozwoju Inspiraton
Instytut Rozwoju Inspiraton Instytut powołaliśmy do życia w odpowiedzi na rosnące zapotrzebowanie na przystępne kursy online rozwijające kompetencje zawodowe. Naszą misją jest tworzenie kursów wspierających rozwój kariery naszych kursantów.
Numer: 35 (42) Data wydania: 27.08.07

Moda na zakupy

Kiedyś w niedzielę ludzie chodzili na spacer do parku, do znajomych na kawę. Dzisiaj większość udaje się do... sklepu na zakupy.

Wielkie centra handlowe takie jak Plaza przyciągają ludzi jak magnes, szczególnie w niedzielę. Czy aż tyle kupują? Nie, właściwie to miło spędzają czas. Z całymi rodzinami snują się po sklepach i patrzą.

– „Apacze”– tak nazywamy ludzi, którzy przesiadują na ławeczkach w Plazie cały dzień. Dlaczego? Bo stoją i patrzą – mówi nieco ironicznie Przemek, jeden z pracowników Plazy Center. Ci, którzy tutaj pracują, wiedzą, że cały tłum może przejść przez wszystkie sklepy, a nieraz i tak nic nie kupi. Ci zaś, którzy mają więcej pieniędzy, przerzucają towar i wybrzydzają. – Wyciągnie najdroższy artykuł i powie, że jest na nim skaza – mówi jeden ze sprzedawców w ekskluzywnym sklepie.

Smakowanie eleganckiego świata

Najpierw zakupy, potem obiad w Sphinxie, Cinema, lody i na koniec Fantasy Park. Rodzice lubią odwiedzać po zakupach Fantasy, bo tam są opiekunki a oni mogą spokojnie odpocząć. A przychodzą się do Plazy lansować. Ubierają najlepsze ciuchy i smakują elegancki świat. Nigdy wcześniej nie widziałem tak ubranych dziewczyn jak tu – mówi jeden ze sprzedawców. Plaza to jest dobre miejsce, żeby przyjść się pokazać. Ludzie ubierają najlepsze ciuchy, jakie mają. W niedzielę po kościele całymi rodzinami zamawiają desery, ale często nawet ich nie zjadają. Przed innymi chwalą się, że byli z dziećmi w Plazie na lodach.

Do Plazy na niedzielny obiad

– W weekendy schodzą nam także zestawy obiadowe, rzeczywiście przychodzi tutaj sporo rodziców z dziećmi – przyznaje menadżer pizzerii „Dominium”. Jak się dowiedzieliśmy, tygodniowy utarg w restauracji „Sphinxie” to 40 tys. złotych. – Przez trzy dni na premierze trzeciej części Shreka było 10 tysięcy ludzi. Z czwartku na piątek na seans o godz. 24.00 zarezerwowanych było pięć sal, to jest jakieś 700–800 osób z dziećmi – dodaje nasz informator.

Trzeba mieć pieniądze i zdrowie

– Przez Cinema codziennie przewija się od pół do tysiąca ludzi dziennie. Do Fantasy Parku nie przychodzą ludzie biedni – mówi jeden z ochroniarzy. – Mamy tu selekcję. Odpadają krótkie spodenki, dresy, bluzy z kapturem, szerokie spodnie, ktoś z wytatuowanymi obiema rękami też nie wejdzie – dodaje. Maria i Ola, młode rybniczanki nawet nie potrafią zliczyć, ile razy były już w Plazie od chwili jej otwarcia. – Jesteśmy tutaj prawie codziennie, ale nie zawsze coś kupujemy – śmieją się dziewczyny.

Marzena Śpiewla